سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک مشخصات اوقات شرعی
< 1 2 3

90/2/8
4:23 ص

همه بدیها و زشتی ها در خانه ای انباشته شده که کلید آن دروغ است.   امام حسن عسگری (ع)    

در برخی از خانواده ها دروغگوئی برای پدران و مادران مشکلاتی بوجود آورده است، به اندازه ایی که روح اعتماد واطمینان جای خود را طی مرور زمان به بد بینی وبدگمانی  سپرده ، ویا باصطلاح خانواده را بیمار ساخته است. دروغ گوئی همانند بیماریهای جسمی درآغاز از یک امر کوچک شروع می شود  که اگر در مراحل اولیه معالجه نگردد به تدریج به بیماری مهلک تبدیل خواهد شد.  آیا فرزندان دروغگوئی را از پدران ومادران به ارث میبرند ویا اینکه فطرت انسان  در بدو تولد از هرگونه آلودگی مبرا میباشد ؟ تحقیقات نشان می دهد که کودکان هچگونه آشنائی با دروغ ندارند به قول  ضرب المثل معروفی که میگوید: سخن راست را باید از بچه ها شنید. کودک به مرور زمان در مرحله اول با آموزش نردبانی در خانواده و مدارس  واجتماع سیر تکاملی پیدا میکند واین محیط های تعلیم و تربیت تئوری وعملی  میباشند که هر  چه بکارند همان رادر ثمره فرزندان درو میکنند.  همچنین روایات اسلامی بر پاکی ضمیر کودک از هرگونه پلیدی تأکید فراوانی دارد،  وما هم با استناد به تجربیات و تحقیفات دانشمندان و علمای دینی می پذیریم که  ضمیر انسان از بدو تولد عاری از هرگونه زشتی است وهرچه در طول سیرتکاملی  خود از عوامل اطرافش جذب کند همان را پس خواهد داد و البته با این تفاوت که  گذر زمان تکنولوژی را دراختیار بشر قرار داده وکمیّت وکیفیّت دروغ نیز در رهگذر  این تکامل پیشرفت خواهد نمود تا جایی که جبران خسارتهای مادی و معنوی  یک دروغ تلویزیونی و یا اینترنتی و روزنامه ای به راحتی امکان پذیر نباشد .  به هر حال یکی از بیماری های خطرناک و نگران کننده ی جوامع بشری دروغ است  که باید پزشکان دلسوز معنوی از خود مایه گذاشته و با تلاش همگان دامن جامعه  را از این بیماری پاک سازند .

* علل دروغ گویی :   در بیماری های جسمی پزشک می کوشد در درجه ی اول به عوامل بیماری دست  پیدا کند سپس به درمان آن بپردازد لذا برای تسهیل در عنوان علل دروغگویی به چند نکته باید توجه داشت . الف ) الگوهای بدآموز: 

 حضرت علی (ع) در خصوص آمادگی فکری و ذهنی کودک می فرماید : قلب کودک همانند زمین آماده ای است که هر چه در آن کاشته شود بلافاصله پرورش می یابد . بنابراین چون اولین آموزگاران فرزند پدر و مادر هستند و کودک بر اساس اصل الگوپذیری آمادگی دارد تا هرچه در اطراف آن می گذرد دریافت کند وآن را جزء وجود خودش قرار داده و بدون توجه به زشتی و زیبایی آن ، عملکردهای اطرافیان را به جان دل می پذیرد و این پدران و مادران هستند که ناخودآگاه فرزندان را به دروغ گویی می کشانند که در این حالت دروغ از ضمیر مکالمات و مناقشات و یا رویدادها و قراردادهای قولی و گفتاری بروز می کند و کودک هم در رهگذر این خلاف گویی ها به بیماری دروغ گویی مبتلا می شود .

ب) ترس از مجازات : از دیگر عوامل دروغ گویی ترس از مجازات می باشد که البته مختص به کودکان نیست . فرزندان برای مصونیت از عذاب و مجازاتهای ناشی از عملکرد کودکانه ی خویش مجبور به دروغ می شوند و اگر امنیت و آسایش خاطر در خانواده ها حاکم باشد و برای هر ناهنجاری دست به توبیخ برده نشود مسلماً فرزند با صداقت اعتراف خواهد نمود و از شرّ دروغ گویی در امان خواهد ماند .

ج) احساس کمبود: در مواردی هم برخی از کودکان و حتی افراد بزرگسال چون از نظر برخی موقعیت های اجتماعی نسبت به دیگران احساس کمبود می کنند به دروغ متوسل می شوند . که تعلیم و تربیت خوب و احترام به ارزش های واقعی انسانی موجب می گردد که شخص دروغ گو و حتی کسی که عادت به دروغ گویی ندارد برای بسیاری از امور ساده و پیش پا افتاده که فاقد ارزشمندی است بی توجه شده و هرگز به خلاف گویی متوسل نگردد.

* بازسازی دروغ گو : برای بازسازی دو روش وجود دارد : اول به صورت مُسکّن و توقیف آنی بوده که با توبیخ و برخورد تنبیهی عملی است و در روش دیگر ، مربی به جای خشونت و تندی

انگیزه ی اساسی دروغ گویی را کشف کرده و با برطرف کردن نیازهای عامل روحیه ی زشت دروغ گویی را از شخص دور می کند. و گاهی ممکن است دروغ گویی به صورت اعتیاد باشد که اگر این اعتیاد از دوران کودکی یافت شود می توان با مراقبت های ویژه آن عادت زشت را به عادت نیکو بازسازی نموده و تحویل جامعه داد . پس بیایید باور کنیم که دروغ تنها تلاش و آخرین توان شخص ناتوان است و این دروغ به قول  امام صادق (ع) که فرمود : عیسی بن مریم فرموده: هرکه زیاد دروغ بگوید آبرو و نورانیتش ذائل می گردد . نورانیت خود را با کلید زدن به انبار زشتی ها و پلیدی ها تاریک نسازیم


90/2/8
4:11 ص

بسم الله الرحمن الرحیم   

شانزدهم آذر سال 1332، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران ،

شهیدان  احمد قندچی، مصطفی  بزرگ نیا  و شریعت رضوی در اعتراض به

دخالتهای امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر "ریچارد نیکسون"

معاون رییس جمهوری امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه

خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح میهن

پرستی، آزادی خواهی و استقلال طلبی فرزندان این سرزمین را برای همیشه

در تاریخ ثبت کنند. ازاین رو 16 آذر روز دانشجو نام نهادند .      

و از آن سال تاکنون ، دوره های متعدد ، دانشجویانی آمدند و تحصیلات خود

را تمام کردند و رفتند، اما این سه تن ماندنی شدند آنها هرگز نمی‌روند بلکه برای همیشه خواهند ماند . چراکه راهشان و اهدافشان ماندنی و جاوید است .

و امروز ما فرزندان ایران ، پرورش یافتگان مکتب اسلام وپیروان فرهنگ عاشورایی با تاسی از شهدای 16 آذر ودیگر شهیدان و ایثارگران مان، ضمن گرامیداشت این روز تاریخی، در این شهر ندای برائت از استبداد و استکبار سر داده و مواردی را بعنوان بیانیه که خواسته ی دانشجویان میباشد را به شرح ذیل اعلام میداریم .1.    با نگاهی اجمالی به نقش نافذ دانشجویان در سیر تکاملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، به وضوح می توان به جایگاه ویژه ی این قشر پی برد، و برهمین اساس ما دانشجویان ولایت مدار، آمادگی خود را برای تعالی و پیاده نمودن اهداف و آرمانهای انقلاب اعلام داشته ، و براین باوریم که با شناخت از شرایط و مقاطع مختلف سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و همچنین اقدام به موقع و انقلابی همراه با بصیرت وشعور دانشجویی می تواند نقشه های شوم دشمنان  هزار فن ورنگارنگ داخلی و خارجی را نقش بر آب نمود . 

2.    دانشجویان دانشگاه های مختلف شهرستان آمل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و امام شهیدان، جامعه دانشگاهی کشور را به همدلی، یکپارچگی و وحدت ملی در سایه ولایت مطلقه فقیه دعوت مینماید وسربلندی، عزت و پیشرفت ایران اسلامی را از حضرت حق تعالی خواستار است 

3.    در راستای حفاظت از دست آوردها و پیشرف گران بهای این سرزمین ، از صاحبان مناسب در نظام  جمهوری اسلامی بویژه دولتمردان که در خط مقدم امور قرار دارند انتظاردارد تا با دیپلماسی اندیشمندانه ، اقتدار و شجاعت در مقابل بد خواهان این مرز و بوم را سرلوحه ی کارشان قرار دهند چرا که دانشجوی مسلمان برسر عزت و اقتدار دین و میهن خود با احدی به معامله نخواهد نشست و با احدی هم عقد اخوت نبسته و در صورت لزوم در پس اشارت رهبری چون ساعقه ایی برسرشان فرود خواهند آمد . 

4.    از دولت جمهوری اسلامی ایران و مجلس محترم شورای اسلامی انتظار داریم ضمن توجه هر چه بیشتر به جایگاه مهم دانشگاه و دانشگاهیان در پیشرفت و توسعه علمی کشور، با اختصاص بودجه و امکانات کافی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دور از مراکز استانی و کشور حمایت عملی خود را از توسعه علمی کشور نشان داده و دانشگاهیان را در ایفای وظایف کلان خود به ویژه تحقق اهداف سند چشم انداز یاری دهند . 

5.    با اعتقاد به بینش و بصیرت عمیق به منویات رهبر معظم انقلاب به ویژه  اصل دشمن‌شناسی معظم له و هشدار ایشان مبنی بر «جنگ نرم» شکل گرفته از سوی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، خواستار توجه ویژه دانشگاهیان به عنوان پیش قراولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم می‌باشیم .

 6.    ما دانشجویان بیداربا شناختعمیق از سیاستهای استعماری غرب بویژهامریکا و دسیسه های رژیم صهیونیستی و همچنین با شناخت از طرفندهای دست نشاندگان آنان در داخل ، اعلام میدارم که از میان برداشتن استادی از اساتید دانشگاه کشورآنهم به روش مذبوهانه  تروریستی ، بر انگیزه ی ما در جهت دست یابی به قله های علم ودانش و پیشرفت همه جانبه افزوده خواهد شد و با فعالیت در عرصه های مختلف علمی ،فرهنگی و سیاسی و اجتماعی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب خواهیم نمود .

در پایان از قشر های مختلف  مردم  و مسئولین محترم شهرستان آمل که با حضور خود دراین جمع ، ما را در برپایی هر چه با شکوه تر راهپیمایی  و اجرای دیگر برنامه های مان همراهی نمودند تقدر و تشکر می نماییم. بنا به  درخواست تشکل دانشجویی این یاد داشت نوشته شد .


90/2/8
3:59 ص

بسم ربّ الشّهداء و الصّدّیقین    

 ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون

خدای را شاکریم که دگر بار به ما توفیق عنایت فرمود تا به بهانه ی گرامیداشت یاد و خاطره ی 62 شهید والامقام در این مکان معنوی که بواسطه عطر حضور ارواح ملکوتی  شهدا ء تقدس خاصی یافته  ضمن تلاش برای احیای ارزشهای اسلام و انقلاب برای تعالی و کسترش فرهنگ ایثار و شهادت در زیر سایه اسلام ناب محمدی (ص) گامی موثر برداریم .  آری همه میدانیم که شهدا رفتند . رفتند تا در عرش الهی  در قهقهه ی مستانه شان عندربهم یرزقون بمانند، و تربت پاکشان تا قیامت زیارتگاه عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان گردد. و این اجری است که حق تعالی برای مجاهدان و شهیدان در راه خودش وعده فرموده است که وعده خدا حق است .

و چه زود می گذرد از ایام شهادت بزرگ مردانی که در امتحان الهی عصر خود  با بصیرت و خدا باوری  خوش درخشیدند وبا درخشش خودضمن احیای فرهنگ عاشورایی مسیر تاریخ این سرزمین را تغییر داده اند.

هرچند غم هجرشان ، ابر اندوهی بر دلها، و باران دردی برای بازماندگاه بود ولی حلاوت رستگاری و جایگاه ماندگاریشان افتخاری نصیب مان نمود که وصف آن در این مجال کوتاه نمی گنجد.

اما امروز رهسپار خاطرات شهیدانیم.نه فقط خاطرات شهیدان ، بلکه مجلس تذکری برایمان است که چگونه باید باشیم و چه باید بکنیم پس اگر امروز یادی از شهیدانپرویز باغبان و عبدالرحیم فلاح می کنیم که از حلبچه تا شلمچه ویا در هوای هور و نی زار و فکه و طلائیه چگونه جنگ و جهاد نمودند ویا  شهیدانی چون غلامرضا زارع و کاظم کاردگر و حتی جانبازانشهیدی چون سید احمد حسینی ذکری به میان می آید که  در هوای گرم و شرجی نخلستان  و اروند ، و حتی در قتلگاه کوچه ها و خیابان های شهرمان ، با اشگ وگاهی با سکوت و درد، در پی خاطرات مردان مرد هم قطار می شویم و با ماسک و کوله ، کلاه خود و چفیه، به سنگرها و میدان مین سرمی زنیم . بدین خاطر است که چگونه باید درس غرور و غیرت و مردانگی و ایثار و شهادت را مرور کنیم و اعلان کنیم  که تا شرک و کفر هست مبارزه خواهد بود و تا مبارزه هست ما دانش آموختگان مکتب اسلام ناب هم خواهیم بود.  و خدا می داند که راه و رسم شهادت کور نشدنی و سعادت و پیروزی از آن پیروان مکتب حسینی و خون شهیدان برای ابد درس مقاومت و پایداری به جهانیان نشان خواهد داد.

و اما کسانی که این شبهه را بوجود می آورند که  ثمره ی این جنگ ها و خون ها و جانبازی ها چه شد، شک نکنیم که اینان از فلسفه شهادت بی خبرند و نمی دادند کسانی که فقط برای رضای خدا به جهاد رفته اند . حوادث گوناگون روزگار هرگز نخواهد توانست بر جایگاه والای شهادت آسیبی وارد کند که  بیمه شدن انقلاب و میهن اسلامی مان در مقابل بیگانگان تنها گوشه ای از ثمره ی ایثار و شهادت و فلسفه ی آن بوده و خواهد بود.و خوشا به حال آنان که با شهادت به دیدار خالق خود نائل شدند. خوشا به حال آنانی که همراه غافله شهیدان جان و سر باختند و خوشا به حال خانواده هایی که این گوهرهای با عظمت را در دامان خود پرورش داده اند و خوشا به حال جانبازان و رزمندگان و همراهان و همسنگران شهیدان که ادامه راه شهیدان را برای خود تکلیف می شمارند.

ومی دانیم که امروزه همه ی مصیبت و عصبانیت استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در این است که نتنها ملت ایران با فرهنگ عاشورایی خودرا از زنجیر اسارت پاره کرده است بلکه عملا  دیگران را به آزادی در مقابل تمام زیاده خواهان عالم دعوت کرده است و این الگوگیری از گنجینه ی عظیم الهی و فرهنگ قیام حسینی(ع) ، استکبار جهانی را وادار می کند تا فرهنگ و شرافت دینی و هویت و اصالت ملی مان را هدف قرار دهد و آن روزی دست از این عداوت و خوی استکباری خودشان دست خواهند کشید که ما از اصالت خود دور مانیم و باورمان شود که آنان ارباب و قوی باشند و ما نوکر و ضعیف ، آنها ولی و الگوی ما باشند و ما جیره خوار و حافظ منافع آنها. و در این مسیر از هر طرفندی بهره خواهند جست و چه بسا ساده لوحان و سست اراده هایی را به اطاعت از خود همراه نمایند که اینان خفتگانی اند که در کنار لانه ی گرگ منزل گرفته و از مکر صیادان خون آشام غافل ماندند . و ما به تبعیت از شهدا و امام شهدای خویش اعلام میداریم که ای غفلت زدگان بیدار شوید و از جای برخیزید و همراه با امت اسلامی ید واحده شوید که دشمنان از ایران یک ایرانیه بی هویت می خواهند و به کمتر از آن قانع نخواهند بود و باز هم اعلام میداریم که این راه و رسم شهیدان است که به ما هویت می دهد ، هویتی که در پس ایثار و جهاد فی سبیل الله به دست خواهد آمد.

ای برارون ،ای خا خرون          اینجه مجلس شهیده یاد مردان رشیده       یاد 62 شهید گلگون کفن   یاد  شهیدون  دور از وطن        اونایی که راه حسینی داشتنه همونا که رهبر خمینی داشتنه       اون گدرا ، اون زمونا    اون عزیزون ، مهربونا      در جبهه ها و انقلاب    شرکت کردنه با شتاب       اسا انتظار  وشون    ازهمه پیر و جوون    سفارش اون عزیزون به جوونای با ایمون       پشتیبون    ولی باشین   حامی سید علی باشین      با همدیگر وحدت دارین  یک دل باشین  همت دارین       هدف ر قرآن بدونین   شرف ر ایران بدونین  به سفارش بچه های آمل


  

90/2/4
4:49 ص

خیزشهای مردمی  درکشور های عربی و اسلامی

طی چند ماه اخیر سلسله اعتراض ها و قیامهایی در کشورهای عربی به وقوع پیوست که تاکنون علائم تغییرات جـغـرافـیـای سیـاسـی را یکی پس از دیگری نمایان نمود. این تغییرات در آینده ایی نه چندان دور با توجه به گستردگی قیام ها و نوع خواسته های مردمی می تواند تاثیر شگفت انگیزی در معادلات سیاسی،  اقتصادی ، فرهنگی و حتی ایدئولوژی ملل مختلف داشته باشد .

با سیری کوتاه و بررسی جوانب گوناگون قیام مردمی ایران و پیروزی آن در اواخر دهه 1350  و  بروز تحولات منطقه ایی و جهانی  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ، با جرات بیشتر می توان آینده ایی همراه با تغییرات بنیادین را تصور نمود . امید است خواسته های مشروع مردمی هرچه زودتر تحقق یابد .

اما آنچه که این روز ها در محافل گوناگون متولد می شود پرسش هایی است که تحلیل گران و نظریه پردازان عرصه های مختلف را به پاسخ می طلبد تا افقی روشن تر را برای طراحان این سوالات ترسیم نمایند . پرسشهایی چون:  

 جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی قیام های مردمی چه جایگاهی خواهد داشت ؟  

چالشهای پیش روی جمهوری اسلامی ایران در آینده چه خواهد بود؟ 

آیا تا کنون سیاست خارجی دولت به میزان جایگاه این تحولات فعال بوده است ؟   

آینده روابط ایران با کشور های حاشیه خلیج فارس در چه سطحی رقم خواهد خورد ؟    

آیا این انقلاب ها ی مردمی کنونی  ثـــمره  صدور انقلاب اسلامی ایران است ؟ 

گستره این قیام ها  تا کجا پیش خواهد رفت ؟ 

در کشور های  انقلاب شده تا چه حدی عدم  رهبری واحد را حس می کنید ؟ 

مردم و دولت تاکی و تا کجا در قبال مواردی چون بحرین باید از اقدامات عملی دوری نمایند ؟ 

آیا عربستان می خواهد جای مصر در دورا ن مبارک را برای غرب پر کند ؟ 


  

90/1/17
2:37 ص

 با شروع سال جدید و پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروز  1390  امیدوار بودم تا بعضی از  رفتارهای سیاسیون  که اتفاقاً دم از اخلاق سیاسی وحدت در جامعه ی اسلامی رو  میزنن تغییر کنه و  همچون طبیعت رنگ بهاری به خود بگیره .

 

در پی اخبار اجتماعی و سیاسی بودم که با خبری چون پیام تسلیت هاشمی به خانواده موسوی    روبرو شدوم نمی دونم کاری درست انجام داده یانه ولی ظاهر امر نشون میده که  عدم همراهی آقایون با توده ی مردم  و تک خونی هاشون  خبر از مسائل دیگه ایی داره .

خداوکیلی اگه آدمی مثل من و شما کاری رو که  موسوی و کــروبــی کرده بودن ، میکردیم چند بار تا حالا  اعدام شده بودیم و صد البته این همه مردم و نمایندگان مجلس و سیاستمدارها و  قوه قضائیه و حتی مراجع علیه ما بودن ما و خونواده مون کجا بودیم .

آیا کار آدمی مثل هــاشـمـی در ابلاغ تسلیت اون هم بطور آشکار و درج در مطبوعات وافعاً می تونه بدون هدف و فقط یک تسلیت ساده باشه ؟

عقل سیاسی درست و حسابی ندارم نمی دونم چه خبره ولی با توجه به گذشته مملکت مون باید باور کنیم  که بیگانه ها و دشمنان این آب و خاک  مطمئناً از این صدا ها نمی گذرن و به موقع ازش بهره برداری می کنن .

خدا آخر وعاقبت همه مون رو  ختم به خیر کنه که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مون به کسی که مقابل ولایت و رهبری نظام ایستاده و عامل حوادث و وقایع بعد  انتخابات خرداد  1388   بوده این چنین آشکارا چراغ سبز نشون میده  ....


  

90/1/11
5:9 ص

 

به نام خدا

زمون جنگ وحوادث تلخ و شیرین با تموم مشکلات جبهه های جنوب وغرب منو خسته نکرده بود،هیچوقت از ترکش و دردش ازشیمیایی و زهرش،ازموج انفجارو وزوز گوش و درد ستون فقرات شاکی نبودم، از تیرمستقیم وجسم آسیب دیده ایی که هرچه سن بالاتر میره و دردش تازه ترمیشه شکایت نکردم، ازسالهای طولانی درد و دوا و درمون همراه بابیدارهای شبونه تو خونه تا بستری شدن تو بیمارستانا و آواره شدن زن و بچه ام تو راه روهای بیمارستان وحتی حسرت چندین ساله خوردن وآشامیدن بعضی ازنعمت های الهی نه تنهاشاکی نبودم بلکه ازعمق وجودم احساس رضایتی دارم که برا همه کس قابل باور نیست فقط اونایی میتونن باورم کنن که همدردم باشن ، باورکنید نمی خوام تا باورم کنید چون میدونم تحمل این همه درد تواین همه سال کار راحتی نیست و میدونم حتی کار من هم نیست فقط لطف خدا بوده که تا کنون کم نیاوردم چون معتقدم خدا سعادتمو اینکونه خواسته وتسلیم اراده اویم.

ولی یه خواهش ازشما دارم واینکه کمی وقت بذارین و این شکایت نامه رو بخونین . اگه اهل دلین حداقل درد دلمو گوش بدین ازهرچه که تا کنون برام پیش اومده خدا رو شکرمیکنم بقول یکی که میگفت خودش داده وخودش گرفته. همه اش رو نخواسته ببره ، ما امانت داریم یه روز میآد وهمه اش رو میبره و درکنارشکربه درگاه خدا ازیه عده آدما و کارهاشون شاکی ام ، از بی مهری ها و توهین ها و زخم زبونای آشکاروپنهون بعضی ازخودیا شاکی ام، از کوچه و بازارایی که روزی تو دیواراش نوشته بود «دلها فقط با یاد خدا آروم میگیره» اما الآن نوشته اش با خطهای جذاب تر عوض شده که «آرامش زندگی باماشین ولوازم ...» از برخی مسئولین بخصوص اونایی که متولی فرهنگ اسلامی هستن وتوتماشا خونه ها و سالن های اجتماعات شون هنجار شکنی میشه شاکی ام، از اونایی که پول بیت المال مسلمین رو میگیرن تا برا ترویج فرهنگ غنی اسلام و تشییع کار فرهنگی کنن اما بعضی هاشون کاری میکنن تا عده ایی بی قید وبند دین و مذهب خوششون بیاد تا براشون کف بزنن ، ازپوشش خانما تو اماکن خصوصی و عمومی ، ازمجالس و جشن های ازسرشب تا دم صبح که حلال و حروم ومحرم ونامحرم رعایت نمیشه ، از پخش صدای موسیقی های مبتذل با لوازم صوتی بسیارقوی که حتی مجازش هم مزاحم خلق الله است شاکی ام ، از جونایی که جونی شونو ، سرمایه های آینده این مملکت و آروزهای پدر و مادرشونو برباد میدن ، از کسایی که با تجارت سم های مخدر و روان گردون به کاسبی مشغولن از نیروی انتظامی وعدالت خانه نظام اسلامی ونمایندگان مردم تومجلس و از مسئولینی که در برخورد با مروجین فساد و ابتذال کوتاهی میکنن شاکی ام ، از پدر ومادرایی که برا کلاسای فوق العاده بچه هاشون هزینه های فراون میکنن اما تو برنامه هاشون کلاس دینداری واخلاق جایی نداره شاکی ام، از پدرو مادرایی که بچه هاشونو بچه میدونن وبا رفتارشون تو خونه کناراینترنت ماهواره وموبایل بجای درس زندگی و دنیا و آخرت شناسی درس بی دینی ولامذهبی میدن شاکی ام ، از معلمایی که تو کلاس درس به تدریس کتابای درسی اکتفا کردن و درس دین و اخلاق را به معلم دیگه واگذار کردن شاکی ام،

شکایت از اونایی دارم که جرأت ندارن اعلام کنن دشمن درتهاجم فرهنگی تا کجا پیش اومده و چه مقدار از سنگرای دین و فرهنگ مونو گرفته وآسیب دیدگان تواین تهاجم کجای دنیاو آخرت قرار دارن .

ونمیدوم که چه کنم اگه اعتراض کنم میگن امربه معروف ونهی ازمنکرمراتبی داره تا اینجا اومدی الباقی وظیفه دولت اسلامیه که باید انجامش بده . اگه به اعتراضم ادامه بدم ازیه طرف عده ایی میگن به مصلحت نظام نیست ازطرف دیگه عده ایی میگن مگه انقلاب ومملکت فقط مال شماست ، هر کسی عقیده ایی داره ، به عقیده مردم احترام بذارتا به شما وعقیده تون احترام بذارن .

شاید حق با شما باشه ولی این درد دلم بود وشکایت نامه ایی که نمیدونم کجا باید ببرم ازشهداء وخدای شهداء طلب بخشش دارم والبته میدونم که این روزا گوش شنوایی برا اینجور حرفا کمتر پیدا میشه و میدونم دلهای زخمی شده از نامردمی های خودی ها درد دلاشونو کجا میبرن تا گوش شنوایی باشه . من هم مثل اونایی که با مولاشون درد دل میکنند منتظرسفربه جمکران میمونم تا این شکایت نامه رو تو صحن مسجد جمکران برا آقا بخونم . میدونم که با این چشم گنه کارم نمی تونم آقا رو ببینم اما یقین دارم که مولای ما حتی از نامه نخونده ام باخبره . همونجا بهش قول میدم که اگه یه روزی ولی فقیه و مولامون « سیدعلی خامنه ایی» اشاره کنه با همین جسم های ناقص کاری میشه کارستون.

سرتونو درد آوردم و خسته تون کردم خواستم درد دلمو گوش بدین و بدونین که ما سربازان مالک هستیم و فعلاًً دعوت به صبریم . آخه این روزا مالک و شمشیرش بدون فریادهای عمارها به کارنمیاد تو هر دیاری درکنارمالکها، عمارها باید که فریاد بزنند تا اشعث ها علی را تحت فشار نزارن . اشعث هایی که نمیدونن و یا نمیخوان بدونن با علی بودن یعنی با پیامبر بودن یعنی حق مطلق . اشعث هایی که جنگ های سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی پیروز شده را با ایمان و اراده های سست شون به شکست می کشونن. همونایی که امروزه میگن به ماهواره ، مد، حجاب گیر ندین به بانک و بازاری به کتاب و نویسنده به روزنامه و روزنامه نگاربه دانشجو استادش گیر ندین . به مهمونای خارجی بدبین نباشین . اسلام دین تساهل و تسامحه . پیامبرو امام اول مون مهربون بودن شما راه اونا رو ادامه بدین .

عمارها باید باشن و فریاد بزنن ، باید تومحله ومسجد، تو حوزه و دانشگاه ، تو کوچه و بازار، تومجلس ودولت ، تو فضای حقیقی و مجازی ، میون خودی وغیرخودی فریاد بزنند که اگرعلی (ع) رو قبول دارین و با افتخار از مهربونیش حرف میزنین حتماً میدانید که علی (ع) چرا و چندتا جنگ داشته؟ و باچه افکار واندیشه ایی درجنگ بوده ؟

و ختم کلام اینکه از اشعث ها و ابوموسی ها شاکی ام که بی شک در نبود عمارها و مالک ها ، تاریخ مسجد کوفه و سکه و صلح حسنی وعدهای حکومتی را تکرار خواهند نمود.

یاد شهداء به خیر که همواره سفارش میکردن تا دورولی فقیه حلقه بزنین و پشتیبانش باشین تا هرچه زودتراسلام ناب درجامعه و بین مردمانش فراگیربشه که اگر شد اون دردانه هستی خواهد آمد .          یاصاحب الزمان (عج)

 


90/1/2
3:42 ص

به نام خدا 

اردیبهشت سال 1363

گردان حضرت رسول(ص) از لشکر 25 کربلا  

حد فاصل کوشک و شلمچه خط پدافندی تحویل گرفته بود،

همراه گروهی از بچه های گردان عازم خط شدم ،

این اولین باری بود که خط مقدم جبهه های

جنوب را می دیدم ،

مناطقی که تا قبل از آن رفته بودم

از نظر موانع طبیعی و آرایش پدافندی با

 جبهه های جنوب کاملاً فرق داشت.  

روزی هنگام نگهبانی به این فکر افتادم 

تا اسلحه ام را قلــق گیری کنم ،  

برای این کار چند تا قوطی کنسرو را روی ترکش گیر

(خاکریز کوتاهی که به سمت نیروهای خودی بود)

کنار هم چیدم و از داخل سنگر نگهبانی

یکی یکی را هدف گیری میکردم، 

نزدیگ به یک خشاب را خالی کرده بودم.

که متوجه شدم چند نفر از سه راهی به سمت

خط دوم (عقبه) به سمت ما می آیند .

کمی که نزدیگتر شدند مشخص شد

که از فـرماندهان رده بالاهستند ،

یکی از آنها که کمی مسن تر بود مستقیم

به طرفم آمد و سلام کردم و بعد جواب سلام

با گفتن خسته نباشی وارد سنگرم شد

و بدون معطلی بطرف خط عراقی ها دوربین کشید

و بعد از ورانداز کردن خطوط عراقی ها به

سمت خط دوم خودمان هم دوربین انداخت

وگفت بچه ها حق داشتند . 

لحظه ای آرام گرفت و از تحرکات عراقی ها و وضع خط

و چند تا سؤال شخصی از من پرسید

و سر آخر گفت:

اگه حوصله ات سر رفته و خواستی تیر اندازی

کنی نوک خاکریز عراقی ها را هدف گیری کن

ودقت کن تا اسراف نکنی و مهمتر اینکه 

مواظب خودت باش و ادامه داد که

پشت سر شما یعنی خط دوم بچه های ادوات

(خط خمپاره) مستقرند از کاری که کردی

شاکی شدند نزدیگ بود خودی ها را بزنی.

ولحظاتی بعد خداحافظی کرد و رفت.

بعد از رفتنش یکی از بچه های خط آمد گفت:

حاجی ترا از قبل می شناخت که

بین این همه بچه ها مستقیم پیش تو آمد و رفت .

گفتم نه اصلاً این آقا را نمی شناختم و بعد

ماجرای قلق گیری را برایش تعریف کردم ایشان گفت

این آقا "حـاج حسیــن بصیـــر" فرمانده گردان بود .

بعد از آن تاریخ هر وقتی به یاد این خاطره می افتم 

می بینم که مجاهدان فی سبیل الله این مردان خدا

چقدر بزرگی داشتند.

شهید حـــاج بصــــیــر از خط دوم آمده بود تاموضوع

تیرهای مستقیمی که به خط دوم میرفت را رسیدگی کند

اما طوری مطرح کرد تا روحیه نوجوان 16 ساله ای

چون من خراب نشود هر چند کارم اشتباه بود.

و هر وقتی به یادش می افتم نا خودآگاه این جمله 

در ذهنم نقش می بندد که: 

شهید حاج بصیر الحق بـصـیــر بود      

ــــــــــــــــ

  یاد شهدای دفاع مقدس بویژه

شهدای عملیات کربلای 10 گرامی باد. 

ـــــــــــــــــ

از مجموعه خاطرات سالهای 1362 تا 1364 

خدابخش قبادی


مـــــدیـــــر
 
خدابخش قبادی[903]
 

گاهی برای خودم یه چیزایی می نویسم . و بعضی مطالب را تو وبلاگم بارگذاری می کنم. وبلاگ نویس نیستم فقط دوست داشتم برای خودم وبلاگ داشته باشم.


لـوگـوی وبلاگ
 

عنـاوین یادداشتها
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 
تغییر مطلوب نوشتار خانواده ی خانه EMOZIONANTE سیب سرخ اندیشه نگار به سوی فردا فرزانگان امیدوار شین مثل شعور عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال کانون توحیدشهر زازران لحظه های آبی ازهردری سخنی-از هرکجا تصویری -در پارسی بلاگ آلبوم محمد حسن اسایش-درپارسی بلاگ به یاد دوست هزاران سؤال همرا ه با چهارده معصوم(علیهم السلام) ویارانشان جزیره علم عطرظهور شب های عاشقانه و بارانی... آخرالزمان و منتظران ظهور جمله های طلایی و مطالب گوناگون عاشقانه ترین وب سایت عاشقانه=چشمان سبز لیلای مجنون قاصدک عشق سرخ من *** انـتـظـار *** برادرم ... جایت همیشه سبز ... روح مناجات *** نـذر آقـا *** رایان چوب علی اصغربامری شعر نظرمن افـــــســ❤ــونگـــ❤ــر جاده های مه آلود قیدار شهر جد پیامبراسلام ایران من ای وطن منتظرظهور فانوس عشق بود دلی رفت وفراموش شد خط سرخ شهادت مصطفی قلیزاده علیار سایه بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن چم مهر خورشید پنهان مهندس محی الدین اله دادی گل باغ آشنایی دل نوشته های یک دختر شهید سکوت ابدی شاعرانه مکتب قرآن و عترت تکنولوژی با طعم دوستی کلبه درویشی بلوچستان محنا قران رایحه ی انتظار سیب خیال داروخانه دکتر سلیمی سـ ـ ـلام کارشناس ارشد اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی کربلایی دیگر دنیای آسان ««««« شب های تهران »»»»» اسپایکا چرخ خیاطی چلچلی من سه ثانیه سکوت اشک شور ►▌ استان قدس ▌ ◄ حنا، دختری با مقنعه مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی و سلامت سیمرغ مجله دانستنیهای تاریخ پزشکی حرف هایی از زبان منطق و احساس جادوی زندگی نشریه حضور گنجدونی هوای حوصله ام ابریست برادرم نگاهت، خواهرم حجابت ختم روزانه قرآن ویژه ماه مبارک رمضان جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی رقصی میان میدان مین عقیل صالح نگاهی نو به مشاوره طب سنتی@ ❤ღ (دلنوشته های من )ღ❤ کانون فرهنگی شهید خداوردیلو شهریار برلیان ساده دل تنها ****شهرستان بجنورد**** مشاور ماییم و نوای بی نوایی کلکسیون تمبرخانواده شهید محمدسخنی وجمیله رمضان اسیرعشق ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ عشق الهی ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani به خوبی فکر کن اتشنشانی بنادر کشور کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم نهانخانه جان تنهایی هایم را با خدا تقسیم خواهم کرد چون او خود تنهاست وبلاگ بایدهلو باشد جبهه مقاومت وبیداری اسلامی پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عالی نیوز ...برای تفکر تنهایی افتاب دوربین مدار بسته نســــل چـــــهارم سفیر دوستی جلوه های عاشورایی نیمکت آخر به نام آنکه وجودم زوجودش شده موجود تنهایی......!!!!!! دین و جامعه کربلا یادداشتها و برداشتها ستاره مروارید رسول ثریای کویر ایران کودکانه دل پرخاطره خنده بازار جکستان طلوعِ واژه سارا احمدی فروشگاه جهیزیه و لوازم آشپزخانه فدک1 رضویّون - دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد عشقولانه .... جنون قلم هــومـــ ســـپـــیـــد مــــ هــر بـا ن تک درخت جاویدان چی بگم؟؟ تراوشات یک ذهن زیبا نودشه؛دانش آموزان دبیرستان شهیدحاجی دوره اول؛نمونه سوالات درسی سکوت سبز رویای شبانه نقدونظر پیامنمای جامع عاشقانه ها بوی سیب یاربسیجی بود نبود پرسش وپاسخ سرزمین اقتدار فرق بین عشق و دوست داشتن ریحانه آقاسیدبااجازه... غمکده ماتاآخرایستاده ایم مهتاب ملکوت هدهد باران انتظار .-~·*’?¨¯`·¸ دوازده امام طزرجان¸·`¯¨?’*·~-. حق وباطل تیغی دولبه بانوی پایتخت کاسل آلو ♥ کلبه دلتنگی من ♥ المهدی قزوین آبیک 1450 شیخا محقق دانشگاه مهاجر ارمغان تنهایی فقط عشقو لانه ها وارید شوند سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها ســنــگــر مــن دوستدار علمدار کویر محبت غریبه ❤ღنیلوفرهای آبیღ❤ دلتنگ احساس تو ابـــــــــــرار گیاهان دارویی کوثر ولایت تکنیکهای دوست یابی، دوست خوب، دوست یابی کوهستان دیار عالمان انسان جاری - یادداشت های یک طلبه داستان های جذاب و خواندنی گدایی ِ در ِ جانان به سلطنت مفروش شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ بغض تلخ بلور نازک احساس تنها نون و ریحون دل نوشته طایفه زرگر چون میگذرد غمی نیست غزل عشق یاد نیما *×*عاشقانه ای برای تو*×* گوناگون فرمانده آسمانی من خون شهدا مشاوره - روانشناسی ایران * ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ * زیر باران (ابیات و اشعار برگزیده) حرف های تنهایی درس های زندگی قائد شهیدان مظلومند عاشقتم من.تو.خدا شبستان سربازی در مسیر دل شکســــته سه قدم مانده به.... ►▌ علوم و معارف اسلامی ▌ ◄ برادران شهید هاشمی دختری ازجنس باران پریا جووون یام‍ــــــــــــــــه‍ـــــــد ـــی نقطه ضعف دفتر تقدیر گروه اینترنتی رهروان ولایت سعادت نامه قدرت کلمات من الغریب الی الحبیب .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. دلنوشته های یک فروند چریک بانو... خلوتگه راز خاکیهای آسمانی مدرسه علمیه معصومیه چناران خدمات کامپیوتری ولیعصر (عج) روستای باغ آسیا زندگی شیرین ماه نگار- گالری هنر های من و دوستم پا توی کفش شهدا سعید جندالمهدی ختم قرآن ، ختم صلوات --- توشه آخرت ✤ مـعـبـد شـائــولــیــن ✤ قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری اسیرعشق * عاشقانه ای برای تو * دخی خــــــــاص... مصطفی آشیانه سخن سازمان بسیج اساتید استان تهران اجازه نمی دهیم دلنوشته های یه دختراسفندی زشت است بی تو زندگی ،زیبای عالم وبلاگ خاتون کرد بشنو این نی چون حکایت می کند ارواحنا فداک یا زینب بهشت بهشتیان مشکات نور الله انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل سکوت باران.... باران مهدی یاران یه دست صدا نداره ツ شلمچه آبیک ღقلبــــــی بــه بلـــندای مــــــــــــــاهღ اواز قطره یــــک جـــــرعـــه بـــــــاران گل یا پوچ؟2 شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک تنـــــــــــــــــــهایی سحر یه دختره تنها دله عاشق . . . تسنیم نسیم پسران علوی - دختران فاطمی چهارفصل سیبک تلخی روزگار.... نفس بزرگترین سایت خنده بازار دلتنگی های مـــــــــــــــن وبلاگ شخصی محمد بی نام گل خشک راه فضیلت نامه ای در راه عشق ... و همچنین گزیده ای از اشعار پسانیمایی پذیرش تحصیلی و منابع آزمون کارشناسی ارشد کلیه رشته ها منابع آزمون کارشناسی ارشد کلیه رشته ها دستگاه پاپ کورن ساز دل پر خاطره پایه عکاسی مونوپاد + ریموت شاتر بلوتوث مانتو عبایی طرح رنوس, مانتو عبایی نقره ای, مانتو عبایی مسی مکاشفه مسیح چـشـمـکـــ همه هستیم دهکده کوچک ما تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم گروه اینترنتی جرقه داتکو کلام عشق امید انتظار من محبت شاخابه عشق هفته نامه جوانان خسروشهر هر چی تو فکرته نگین سر سبز
آوای عـاشـقانـه


برای ورود به صفحه اصلی کلیک کنید دیـارعـاشـقان