سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک مشخصات اوقات شرعی
1 2 3 4 >

89/12/27
4:56 ص

متن ذیل در پاسخ به پرسش یکی از دوستان تقدیم میگردد .

تفاوت بین  جنگ و جهاد و فرق بین جنگجو و مجاهد چیست ؟

در میان ادبیات ملل مختلف بعضی واژه ها مفهوم مشترک دارندکه به

نوعی می توان آنها را واژه های بین المللی نامید هرچند جایگاه ادبی

با جایگاه عملی آنها متفاوت باشد .  

واژه های جنگ وجهاد و یا جنگجوومجاهد دو تعریف متفاوت اما دریک جهت

موازی قرار دارند ، به قولی ابزارهای رزم شان مشابه ومتداول زمان خود

ولی به لحاظ ماهیتی هریک قالب خاص خود را دارند.

هردو  واژه در کشتن وکشته شدن ، صبرومقاومت در نبرد وبهره مندی از

ابزارهای تسلیحاتی وهمچنین شکست وپیروزی وجه مشترک دارند.

برای مجاهد درجهاد مبانی هایی یافت می شود که در جنگ برای جنگجو 

وجود ندارد واگر هم باشد آنقدر کمرنگ است که به چشم نمی آید.

ساده تر اینکه اصولا آنچه در جهاد هست درجنگ یافت نمی شود.

ایمان به مبدأ خلقت ، رجعت به سوی خالق ، وعمل به تکالیف و 

آموزه های دینی به عنوان اصول اعتقادی مجاهد می باشد 

که همین امر تعریف مجاهد را از جنگجو جدا میکند.

اصول اعتقادی برای مجاهد موجبات وظیفه پذیری وتکلیف محوری

باطنی  را فراهم می کند ودر نتیجه خارج ازاینکه رعایت قوانین

نظامی که وظیفه نیروی نظامی درنبرد است عاملی بنام ایمان که

به تناسب میزان باورهای قلبی مجاهد به خداوند متغیراست در

نحوه اداره جنگ اثر متفاوتی دارد که بعضی ها به آن اخلاق

در جنگ می گویند.

پیروزی برای جنگجو اصل وهدف است وبه هرقیمتی که باشدهر

چند با روی آوردن به بداخلاقی درجنگ باید به پیروزی فکرکند

چرا که می داند درغیر این صورت فنا ونابودی درانتظارش

خواهد بود.

اما برای یک مجاهد شکست و پیروزی ودر پی آن غم و شادی قسمتی

از نتیجه نبرد اوست چرا که مجاهد به انجام وظیفه مکلف است

وظیفه ایی که مقررات نظامی بر دوشش گذاشته و تکلیفی که

براساس اصول اعتقادی و ایمان به مبانی دینی اش شکل

گرفته است اگر صرف نظر از نتیجه نبرد به وظیفه اش

عمل نمود ادای تکلیف کرده است که این امربرایش

پیروزی محسوب می شود . حتی اگر نبردش منجر

به شکست نظامی گردد .

عدم توقع از تمجید و قدردانی ازغیر خداوند و تنها امید به پاداش

الهی و رعایت اصول انسانی والهی در پیکار ازنشانه های بارز

مجاهدان است وبرهمین اصول

کشته های مجاهدان شهید در راه خدا ومایه افتخاربازماندگان

و کشته های جنگجویان بدون ایدئولوژی الهی مرده وتلف شده

محصوب می شوند. حتی اگر درنبرد ی مورد تهاجم وستم قرار

گرفته و مظلوم واقع شوند.        

ادامه دارد....


89/12/10
8:5 ص

 

ô     کسی که در زندگی برهان دارد بحران ندارد. 

ô     دوست داشتن کسی که سزاوار دوستی نیست نوعی اصراف است. 

ô     اگر شعار بدون شعور باشد شکست آفرین است .

ô     مشکلات خود را روی ماسه ها وموفقیّت خود را روی سنگ مرمر بنویسید .

ô     افتادن در فاضلاب ننگ نیست ، ننگ آن است که در آن بمانیم .

ô     بجای لعنت فرستادن به تاریکی ، شمعی روشن کنید .

ô     مدیر در هر مجموعه ای ، ناخدای آن مجموعه است .

ô     عوامل اصلی موفقیّت تقسیم کار و برنامه ریزی است .

ô     تجربه، معلم بی رحمی است که اول امتحان می گیرد ، بعد درس می دهد .

ô     انسان های بی مطالعه مانند گیاهان بی ریشه اند ، که هر لحظه ممکن است سقوط کنند .

ô     کسانی آدم « حسابی اند » که شادی ها را جمع ، کینه ها را تفریق، محبتها را ضرب ، مهربانی ها را تقسیم کنند.

ô     کسی که خوابیده می توان او را بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده مشکل بیدار می شود .

ô     تجربه بالا تر از دانش است .

ô     دانشمند واقعی کسی است که همه چیز را خود تجربه نکند .

ô     هیچ چیزی مانند خوش اخلاقی زندگی را شیرین نمی کند .

ô     قله های بزرگ ، دره های بزرگ دارند ؛ و انسانهای بزرگ ،

       اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند .

 ô     خود را به حساب بکشید ، قبل از اینکه دیگران از شما حساب بخواهند .  

ô     همه می خواهند دنیا را عوض کنند ، دریغا کسی نیست که بخواهد خود را عوض کند .

ô     تمجید و تعریف بیجا از کسی مانند کُشتن اوست .

ô     هیچ چیزی مانند عدالت جامعه را زیبا نمی کند .

ô     زن و مرد لباس یکدیگرند .

ô     خانواده ی خوشبخت مایه ی آرام بخش یکدیگرند .

ô     اخلاق در شکل گیری شخصیت انسان اثرگذار است .

ô     هیچ انسانی در کره ی زمین وجود ندارد که صد در صد سالم باشد .

ô     در خانواده رهبری را جایگزین حاکمیت و فرماندهی کنید .

ô     برای کسب وجهه برای خود تبلیغات نکنید بلکه با رفتار و عمل در پی آن باشید .

ô     به هر آنچه فکر کنید همان می شود .

ô     هر چه بین خود واقعی و خود ایده آل فاصله بیشتر باشد ، اختلالات رفتاری بیشتر است .

ô     کسی که خوب فکر می کند خوب تصمیم می گیرد .

ô     کسی که خوب تصمیم بگیرد کمتر اشتباه می کند .

ô     کسی که کمتر اشتباه کند موفق تر است.

ô     کسی به رزقی که خدا داده قانع باشد ، نسبت به آنچه از دست می دهد غمگین نمی گردد . خدابخش قبادی /دیارعاشقان خدابخش قبادی  


89/12/10
8:5 ص

بخـش دوم : هـزینـه ها

الف ) دسته بندی هزینه ها

در راستای حصول الگوی مصرف متناسب با هر خانوار لازم است هزینه ها را

از نظر زمان رویداد به سه دسته کوتاه،میان و بلند مدت تقسیم نمود.

هزینه های کوتاه مدت همان هزینه های روزمره یا باصطلاح هزینه های جاری

مانند: خوراک،رفت و آمد و تا حدودی اجاره خانهو مواردی چون خرید پوشاک

هزینه ی میان مدت و هزینه هایی مانند:خریدخانه، اتومبیل و وسایل خانگی

جزو هزینه های بلند مدت هستند که خرید آنها در اقتصاد کل خانواده تاثیرگذار

است.البته پالایش هزینه های ضروری و فوق العاده در میان هزینه های اقتصادی

خانوار از دیگر دسته بندی هایی است که باید توجه بیشتری به آن شود.

امور درمان، بیکاری و آسیب هایی چون سیل،زلزله و دزدیده شدن امالی

که ماهیتاً ضروری هستند در پالایش هزینه های خانوار بدست می آید.

ب) مدیریت هزینه ها

برخورد آگاهانه و گزینش صحیح در اولویت و میزان

هزینه ها در تعادل اقتصاد نقش اساسی را داراست برای مثال در خرید

خوراک لازم است در حد متعارف آگاهی داشت که یک خانواده با توجه به

میزان سن ونوع جنسیت اعضای خانوار به چه نوع وچه مقدار پروتئین گیاهی

و یا حیوانی ویا مکمل های غذایی دیگر احتیاج دارند وحتی کدام فرآورده با

چه کیفیتی  وجود دارند وهزینه نهایی آن بصورت هفتگی و ماهانه جه مقدار

خواهد بود.ودیگر اینکه کالاها و خدمات آنها در مکانها وحتی در زمانهای متفاوت

متغیر است وبه قولی یک شهر و چند نرخ وجود دارد.که البته این امر بستگی به

مناطق مختلف شهری ومحلات ، نوع سیاست فروشنده ونوع بسته بندی وکیفیت

 کالا دارد که چگونه ودر چه ساعاتی در شبانه روز عرضه می شود.

ج ) انحراف هزینه ها

در میان طبقات متفاوت جامعه باورهای بی ضابطه ایی وجود دارد که می تواند

فرد یا خانواده را دچار آسیب جدی نماید .گاهی دخالت و نقش غیر مسئولانه

نزدیکان در تحمیل هزینه ها ، با مالی سنگین وبسیار طولانی را بر دوش هزینه

کننده وارد می کند که تا سالها تحت فشار و عدم تعادل ناشی از آن قرار می گیرد .

برگزای مراسم های عروسی و عزاداری برای عزیزان آنهم به شیوه ی پولدار ها ،

رقابت با اصراف کاران نو کیسه در خرید و مصرف کالا و اقدام به ساخت ویا خرید

خانه های گران قیمت و غیر متناسب با درآمد از نمونه های بارز آن می باشد البته

این دخالت ها همراه با ژست خیرخواهانه ایی است که نان آوران خانوار را مجبور

به کار بیش از حد توان می کند.شناخت از جایگاه و توان مالی وعدم توجه به

سلیقه های دیگران می تواندضامن بقای تعادل اقتصاد خانوار باشد. حتی اگر به

قیمت ناراحتی و کدورت خاطر دخالت کننده و یا به قول خودش پیشنهاد کننده ی

خیرخواه ختم شود.

د) هزینه ی نگهداری

گاهی برای تهیه و خرید کالا هزینه ای مشخص و حتی در حد توان وجود دارد

ولی هزینه ی نگهداری آن قابل پیش بینی نیست. برخی هزینه ها در زمان حال خود

را نشان نمی دهند اما در درازمدت فشارهای مادی و معنوی را بر خانواده حاکم

می کنند که شدت آن در تربیت آن در تربیت فرزندان و ادامه ی زندگی

شرافتمندانه اثرگذار است.برای مثال می توان تولد فرزندی را نام برد که در

زمان تولدش هزینه ی چندانی نداشته ولی هزینه ی آموزش و نگهداری آن از

سالهای ابتدایی تا تحصیلات دانشگاهی که برای شکوفایی اش لازم و اجتناب

ناپذیر است اقتصاد خانوار را به چالش می کشاند و یا اینکه بنگاههای اقتصادی

و تولیدی متناسب با شرایط جامعه اقدام به عرضه ی کالاهای خود از طریق

فروش اقساطی درازمدت می نمایند چنانچه شرایطی بوجود آید تا خریدار اقدام

به خرید خانه یا اتومبیل گرانقیمت نماید قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشد

تا میزان درآمد به او اجازه دهد ضمن پرداخت اقساط درازمدت خرید کالا

هزینه ی نگهداری آن را بتواند پرداخت نماید .

ادامه دارد .       خدابخش قبادی


89/12/10
8:5 ص

خاتمه  هدف از تشکیل خانواده تنها بزرگ کردن و تربیت فرزندان آنهم به روش

حمایتی محض نیست بلکه آسایش،آرامش و اعمال نظر همراه با مدیریت صحیح

در هدایت و تعالی بخشیدن امور دنیوی و اخروی تمام اعضای خانواده وظیفه و حق

پدر و مادر است .متاسفانه بیشتر والدین تصور می کنند که تا پایان عمر و به طور

یکطرفه درتامین امنیت اقتصادی و اجتماعی فرزندان مسئول و مدیون هستند

این دسته از پدر و مادرها به جای مدیریت و هدایت،حمایت را در دستور کار

خود قرار می دهند و در نتیجه فرزندان آنان بیشتر ناکامی های خویش را به

حساب آنها می نویسند فارغ از اینکه اندیشه ی آدمی دارای توانایی و امکانات عظیم

دانایی و خرد است و برای عملی کردن باید در مقابل سختی ها و حوادث گوناگون قد

علم کند تا تمام ابعاد زندگی رشد نماید .

و همچنین مصرف کنندگان در خانواده باید

تصویر ذهنی روشن از میزان تلاش و نوع کار نان آوران خود داشته باشند و باید

بدانند که مثلاً برای هزار تومان پول بدست آمده چه مقدار نیروی ذهنی و جسمی

نان آوران هزینه گردیده است .اگر چنین شناختی از فضای کار وجود نداشته باشد

عدم احساس مسئولیت در خانواده حاکم خواهد شد و در آن صورت هزینه های

روزمره افزایش یافته و در نتیجه تلاش نان آوران باید افزایش یابد و این افزایش

فرسودگی نیروی کار را به همراه دارد. که بیماری و ازکار افتادگی طولانی و یا بیماری

و فوت ارمغان این فرسودگی خواهد بود.پس برای سلامتی نیروی کار و حفظ تعادل و

امنیت همه جانبه ی خانواده باید تلاش شود با هدایت و تربیت منطقی فرزندان

جایگاه نان آوران به عنوان انسانهای که از حق انسانی خود برخوردارند و با تلاش

خود در تحکیم و بقای خانواده ایفای نقش می نمایند به عنوان ابزاری برای تامین

مایحتاج زندگی تعریف نشوند. هرچند پدر و مادرهای ایرانی سرشار از عشق و محبت

به فرزندان هستند و این عشق آنها را وادار به سخت ترین کارها می کند تا آرامشی

برای اهل خانه فراهم سازند.امید آنکه فرزندان هم در طول زندگی با بهره مندی

از مهارتهای روز و اتکا به تجربیات اساتید علوم گوناگون تلاش کنند در طول زندگی

با مدیریت صحیح از انحراف هزینه های نامتناسب جلوگیری نموده و تعادل همه

جانبه را در خانواده برقرار و تثبیت نمایند .و امید آنکه دولتمردان حکومت

جمهوری اسلامی ایران با مدیریت آگاهانه ی خویش در راهی قدم گذارند تا

مصرف زدگی و اشرافی گری از جامعه ی ما ریشه کن شود. وهمچنین الگوهای

مصرف متناسب با جامعه و اقوام ایرانی به گونه ای تعریف شود تا هر ایرانی

به عنوان یک انسان در ارتقاء و اعتلای امور دنیا و آخرتش محدود نگردد.

خدابخش قبادی


89/12/10
8:5 ص

                                      بنام آرامش دهنده قلبها              

چندی پیش برآن شدم تا وقت بیشتری را برای تماشای تلویزیون در نظر بگیرم،

اتفاقا در آنوقت شبکه چهارم جدال سیاسی ، شبکه سوم بحث فوتبال،شبکه

دوم نقد فیلم وسریال،شبکه اول مسائل اجتماعی پخش میکرد، قدری تو شبکه ها

سرک کشیدم اما برام جذاب نبوند قالب بحث هائی که داشتند از قانون اساسی

 مواردی را فصل الخطاب قرار میدادند .

من هم از تو قفسه کتابها کتابچه قانون اساسی را بیرون کشیدم و مشغول مطالعه

 شدم رسیدم به بند 2 از اصل سوم ،قدری تامل کردم،در این بند یکی از

 وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران

رابرای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم آنهم با بکار گیزی همه امکانات خود اینگونه

 شمرده که :

بالا بردن آگاهی های عمومی در همه زمینه ها با استفاده

صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسایل دیگر

من دیگر ادامه ندادم و کتابچه راسر جای خود گذاشتم .

قدری به فکر فرو رفتم و تو ذهنم روز نامه ها را با تمام سلیقه هایی که داشتند

مرور کردم دیدم بیش از 40% از صفحات به آگهی های تبلیغاتی اختصاص دارد که

 البته معتقدم برای تداوم وبقای کار این امر لازم میباشد و بیش از 40% را اخبار و

 نظریه پردازیهای جنجال آفرین حزبی پایتخت نشین که هویت وعملکرد آنان

برای اکثر ایرانیان روشن میباشد در بر گرفته که در برخی موارد با اهانت به

باورهای دینی و ملی همراه میباشد. والباقی را موارد متفرقه تشکیل میدهند

در این میان پرسشهایی برایم مطرح شده که به ذکر چند سؤال اکتفا میکنم:

1 - آیا اندیشه های اجتماعی وسیاسی و اقتصادی و فرهنگی و..... این مرز وبوم

فقط نظریه و دیدگاه چند نفر از چند باصطلاح حزب و یا گروه میباشد ؟

2- با توجه به اینکه احزاب و مطبوعات آنها از سرمایه های این مملکت تغذیه میشوند

 و باطوفان حزب گرائی آنهم برای دست یابی به اهداف حزبی خود با توهین به

بعضی از اقوام باورهای دینی و ملی نقض قانون اساسی میکنند چرا برخرد قاطع نمیشود؟

3-آیا نقش اطلاع رسانی وآگاهی دهی صحیح مطبوعات همین است ؟

 اگر نیست چه کسی بایدزنگ خطر قانون اساسی را به صدا در آورد؟

4- قانون اساسی وآرامش و امنیت کنونی ما خون بهای صدها هزار

شهید مجروح و ایثارگران همین مرز و بوم است. چرا مدعیان بی عمل

 پا روی خونهای پاک جوانان و مردان و زنان مملکت خود میگذارند ؟

 چه کسی ویا کدام مرجعی باید مقابل شان قد علم کند؟

شمادوست عزیز و گرامی مرا قانع کنید تا در مقابل این پرسشگری

 خودم که عاقبت سرم را به باد خواهد داد چه جوابی بدهم

 شما کمکم کنید تا پاسخی پیدا کنم .    


89/12/10
8:5 ص

 طلبه شهید  حسین  صفاکوشکی/ دیارعاشقان

 صدای اذان 

به لحظه جدایی مون ...   به نی زارها  ...     به نخلستانها  ...  

به اروندی که یین مون  خطبه جدایی تا قیامت رو خوند .... 

به همه ی دردها و ناله ها...  درد  دوری و تنهایی .... 

به لباسهای خاکی و خونی ، که عاقبت کفن شد ... 

به همه ی یاران غریب و آشنا ...

به لحظه های  وداع  و تا صبح فردا ... 

حسین بوی غربت می آید ...

دلم برای صدای اذان روح بخشت تنگ شده ، 

بلند شو اذان بگو تا بیدار شوم ....

جانم به قربان صفایت ، صفا کوشکی ...

میترسم که بگویم مرده ام ...

برخیز و اذان بگو ...

که میخواهم باشنیدن صدایت ... 

زنده شوم 


89/12/10
8:5 ص

پس از پیروی انقلاب وحاکمیت جمهوری اسلامی تئوری انقلاب درماههای نخست بردوست و دشمن نمایان شد. انقلابیــون باتمام امکانات وتا سرحد فـدای جان به محافظت از انقلابی که نونهالی بیش نبوده پرداختنه ودر مقابل مخالفان هم با تمام قوا سعی درخشکاندن این نونهال را داشتند که محل  بحث آنها در این مبحث نمی گنجد.

در این یادداشت بطور اجمالی چندنکته از نقش اساسی دانشجو رادرعرصه های گوناگون انقلاب یادآور می گردد. 

در بیشتر انقلابهای مردمی جهان  اولین اقشاری که در معرض تحولات دوران قبل و پس از پیروزی وهمچنین دوران استقرار انقلاب مربوطه قرار می گیرند دانشجویان می باشند. در ایران هم این قشر باشور وشعور با اعتراضهای آشکار علیه مخالفان ویاحمایت های به موقع از فعالان سیاسی بعنوان نیروی محرک توده مردم محسوب می شدند.

وامروزه با نگاهی به جریانهای دانشجویی و وقایع گوناگون سیاسی می توان میزان درایت و نقش اساسی دانشجو را درابعادمختلف جامعه احساس نمود.

یکی از برنامه های مهم دانشجویان در دهه اول انقلاب مباحثه ومناظره با صاحبان و مروجان ایدئولوژی های متفاوت وشناخت از اصول وعقاید وبرنامه هایشان بوده که بعد از بررسی و تحلیل  مواضع آنها سرانجام گروههای منحرف به توده ی مردم معرفی می شدند،این عمل دانشگاهها را به میدان نبرد تمام عیار  ایدئولوژیک مبدل نموده بود و پیروزاین نبردها دانشجویانی بودند که با پیروی ازرهبرکبیر انقلاب در ارائه ایدئولوژی انقلاب اسلامی مبارزه می کردند .

 در عصر حاضر این امر باظرافت بیشتر وپیچیده تر استمرار داشته که هر ازچندگاه در محافل و نشریات دانشجویی بویژه در سایتهاو وبلاکهای مربوطه مناظره ها ومباحثه هایی را شاهدیم که علی رقم تفاوت عمده با امکانات مخالفان چگونه  از اصول وعقاید خودیش دفاع می کنند. 

بعداز پیروزی انقلاب اسلامی وبا خالی شدن بیشتر  ادارات وسازمانها از وابستگان رژیم طاغوت وهمچنین تشکیل نهادها و تشکلهای جدید اداری وانتظامی در راستای اهداف انقلاب،تنها  قشری که سهم بیشتری در قبول مسئولیت امور را دارا بود دانشجویانی بودندکه قالب آنها در نیمه راه تحصیلات دانشکاهی قرار داشتند. واینک در شرایطی که تغییراتی اساسی درقالب بندی های قوانین اداری واجرایی بوجود آمده لازم است تا مسئولین شرایط کسب مهارتهای تئوری و عملی و جذب و  استخدام را برای دانشجویان به روشی فراهم نمایند تا  دانشجو با جرأت وجسارت اقدام به قبول مسئولیت نماید. 

در تمام اعصار پیشرفت وموفقیت جوامع بشری مرهون استفاده بموقع از ابزارهای مادی ومعنوی همان عصر بوده ودر عصر حاضربدلیل سرعت تبادل اطلاعات ودسترسی آسان به علوم وفنون روزلازم است ضمن بهره مندی از تکنولوژی تابع یک سری از باید ها ونباید های معاصر بود باید ها  ونباید هایی که برخی از آنها بصورت مجموعه قوانین محلی و منطقه ایی وبین المللی وبعضی دیگر بصورت تئوری  در اختیار بشر قرار دارد.  ارتباط با خالق هستی ، احیا وتقویت سنتهای الهی،  پیروی از ولایت امر،همدلی وهم صدایی باخادمان نفرت از فتنه گران، استکبارستیزی و عدالت خواهی ، خودباوری و استقلال طلبی ، آزاد اندیشی و  آزاد منشی و..... از جمله باید ونباید هایی بوده و هستندکه از دانشجویان دهه اول انقلاب دانشجویان مبارز و مسولیت پذیری ساخته که بعضی از آنان در تاریخ  انقلاب اسلامی ایران بعنوان اسطوره های ایثار وشهادت و شجاعت ماندگار ماندند.ونسل دانشجوی امروز برای تعالی خود وجامعه اش بشدت نیازمند توجه اصولی به این باید و نباید های پیدا وپنهان زمان خویش می باشد تاصفحات تاریخ ازآنان با افتخاریاد کند.

با پروژه سازیهایی که درداخل وخارج ازمرزها علیه انقلاب بوجود آمده بود منجربه شکل گیری نیروهای مدافع مردمی وسازمان یافته ایی چون سپاه پاسداران وکمیته انقلاب اسلامی وبسیج مقاومت گردید که دانشجویان در این گذر  هم سهم بسزایی در شکل گیری وهمراهی حتی هدایت  این مجموعه ها را داشتند. حضور در یگانهای رزمی و مهندسی ورده های فرماندهی در طول  دوران دفاع مقدس از نمونه های بارز آن بوده تا آنجایی که برنامه های راهبردی وابتکارات وخلاقیتهای موفق شان هم اکنون در دانشگاها و مراکز آموزش نظامی وانتظامی بعنوان الگو های مناسب تخصصی و واحدهای درسی درحال تدریس می باشد   والبته شهدا وجانبازان وآزادگان والامقامی را در این راستا تقدیم  انقلاب وایران عزیز نموده اند که با بررسی زندگی نامه های  سرداران شهید وایثارگران به راحتی می توان به این امر پی برد.


89/12/10
8:5 ص

 به نام خدا

 فروردین سال 66

بابچه های گردان مسلم بن عقیل ازلشکر ویژه ی 25کربلا 

عقبه منطقه عملیاتـی شلمچه (موقعیت حنین)مستقرشدیم.

نوع آموزش وامـکانات مهندسی رزمی وتجهیزات زرهی وحتی غذاهایـی

که به ما دادند خبراز عمـلیات  قریب الوقوع میداد (عملیات کربلا8)

بعد از چند روز آموزش نظامی سخت که حال همه حسـابی جا آمده بود

به میدان تیر رفتیـم، گروهانی که قبل ازما مشغول تیراندازی بود کارش تمام شد .

آرپی جی زن ها و تیربارچی ها و کمکهایشان در کنار تیراندازهای معمـولی

گروهان ما مشغول تمرین شدند ،اعلام کردند آرپی جی زن هایی که به هدف

بزنند از فرماندهی جایزه خواهند گرفت من هم کنار یکی ازبچه های بسیجی

(افشین جهانیان اعزامی ازبابل) ایستاده بودم که

شهید سیدمجتبی علمدار و شهید مسعودرضایی ویکی ازبچه های ساری از

راه رسیدند، کار تیراندازهـا یکی یکی تمام می شد ، ازبچه های آرپی چی زن

کسی موفق به هدف زنی نشده بود ،سید مجتبی علمدار گفت فلانی برو جایزه مال

خودته ، دوروبرم را نگاه کردم دیدم آخرین نفرم وبایک موشک آرپی جی نشستم ،

همه دورم حلقه زدند گفتم بچه ها فاصله بگیرید،

بد جوری دستم می لرزید یه نفس عمیق کشیدم وبعداز هدف گیری جعبه ی اول

چشمانم رابستم  وبا خواندن آیه اِذ رَمَیت ... شلیک کردم ،

باصدای تکبیر بچه ها فوراً بلند شدم وقتی نگاه کردم دیدم

جعبه ی دومی را زدم،

سید دستی تکان داد  و گفت نگفتم جایزه مال خودته.وفردای آن روز

توی میدان صبحگاه ازدست شهید رمضان گنجی فرمانده وقت گردان

مسلم بن عقیل مبلغ  400 تومان جایزه راگرفتم واین آخرین دیدارم

با شهیدرمضان گنجی وشهیدمسعود رضایی بود.  

یاد شهدای کربلای 8  گرامیباد.

(سلامت باد پاسدار جانباز محمدعلی قدوسی وگرامییاد خاطره جانیاز شادروان علی اصغر کیایی)


89/12/10
8:5 ص

شما ای فرشتگان پری روی با خود وپسران جوان چه می کنید؟

می دانم نمی خواهید پسران را به هرزگی دعوت کنید ،

ولی آیا در خلوت خویش اندیشیده اید وقتی اندام دلفریب تان

همانند غذای خوش طعم در معرض دیدگان گرسنگان قرار گیرد

چگونه قلب و فکرشان را از کار می اندازد؟

وآیامی دانید در آن شرایط کنترل غریزه جنسی آسان نخواهد بود؟

وآیا میدانید آینده تان چگونه رقم خواهد خورد؟

می دانم گوهر عفت ومتانت خود را ارزان نمی فروشید و

می دانم وجودتان کانون مهر و عاطفه ای است که فرد فرد

جامعه را روح اخلاق ومتانت و وقار خواهد بخشید.

پس بیائید خود را از دامی که سواستفاده کنندگان پول پرست به بهانه

مدلهای روزآنهم برای منافع خویش در سر راه تان قرار داده انددور سازید

و با اندکی دقت درانتخاب مدلها و پوشش مناسب بر اندام پریوش خود

تیرهای سمی را از پسران دور سازیدو

افتخاری نسیب پدران وبرادران تان کنید

تا با سر بلندی تمام به پاکدامنی تان ببالند.


  

89/12/10
8:5 ص

مقدمه

موضوع بحث در چهارچوب اقتصاد خانوار و جستجوی« الگوی مصرف »

متناسب با خانواده هایی است که از نظر میزان درآمد و نوع فعالیت

اقتصادی اکثریت جامعه ایرانی را تشکیل می دهند.

خانواده هایی که در زیر فشار کنترل نشده ی افزایش قیمت ها در مقابل

عدم افزایش درآمد ، یا در زیر خط فقر قرار دارند و یا با اختیار کردن شغلهای

متعدد تلاش می کنند تا درآمد ماهانه ی خود را افزایش دهند.این خانواده ها

به دلیل عدم تعادل درآمد و هزینه در معرض آسیب هایی قرار دارند که به

صورت احساس حقارت و خودکم بینی در مقابل خانواده های مرفه بوجود می آید.

در تعیین و تعریف الگوی مصرف و جایگاه آن در خانواده دولت و سیستم حکومتی

تبرئه نشده است چرا که دولت با تمام امکانات مالی،آموزشی و تبلیغاتی می تواند

در این عرصه نقش اساسی را ایفا نماید، در این یادداشت به لحاظ موضوع بحث،

جایگاه خانواده درگذر الگوی مصرف و هزینه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

بخش اول: الگوی مصرف

الف) انقلاب نرم

اواخر دوران قاجار و بویژه با تولد خاندان پهلوی که همزمان با

انقلاب صنعتی در غرب بوده را می تواند سرآغازی برای روابط ایران و غرب محسوب

نمود. در گذر این روابط قالب خانواده های اشرافی و دولتمردان این سرزمین مسافر

آن دیار بوده اند که مهمترین ارمغانشان را می توان تغییر الگوی مصرف سنتی در

ایران دانست.در آن دوران مسافران و حتی تحصیلکرده های ایرانی به جای کسب

دانش و مهارتهای علوم روز حامل الگوی مصرف وارداتی بودند که با رشد آموزش

و فرهنگ وارداتی،جامعه ی ایران تحت تاثیر قرار گرفت و پس از چند دهه الگوی

مصرف سنتی زیر دست و پای زرق و برق الگوهای وارداتی متلاشی شد.

این تغییرات آداب و رسوم،جهان بینی،ارزش ها و دیگر امور اقتصادی و فرهنگی

بومی را دربر گرفته تا جای که ایران چندین هزار ساله با تمدن اجتماعی کهن راحتی

فاقد لباس ملی نموده است .

این انقلاب نرم با پشتوانه عظیم گستردگی و افزایش وسایل ارتباط جمعی و سرعت

حمل و نقل تا جایی پیش رفت که آداب و رسوم اقوام و قبایل بزرگ و کوچک این

مرز و بوم را در حد نابودی کامل قرار داده است که اگر دلسوزان فرهنگ گوهربار

این سرزمین آستین همت بالا نزنند بزودی باید الگوی مصرف و حتی تمام امور

فرهنگی خانواده های ایرانی را در کتابهای تاریخی جستجو نمود.

ب) مصرف زدگی

درالگوی مصرف پدیده ایی بنام مصرف زدگی یا مد ظاهر می شود

که درجایگاه خود از آسیبهای مهم خانوار می باشد.مصرف کالا برای رفع نیاز آنهم

وسیله ایی برای زندگی است ولی در بیشتر موارد به هدف تبدیل می شود وزندگی

برای آن جریان می گیرد. درچنین شرایطی اهداف خودپرستانه انگیزه رفتارها ی

انسانی شده تا جایی که تمام جوانب شخصیتی و ذهنیت انسان را اشغال می کند.

وجایی را برای عشق دیگر باقی  نمی گذارد. عامل مصرف زدگی با سمی کردن ذهن

انسان تمام هستی یک خانواده را صرف نیازمندیهایی می کند که هرگز پایانی

نخواهد داشت . ودر نتیجه بسیاری از خانواده های کم درآمد و بدون توجه به

اولویت مصرف اقدام به خرید اجناسی می کنند که مغایر با منابع مادی خانوار

می باشد. چه بسا اینکه این خواسته ها خود زمینه آسیب نان آوران وعدم

دسترسی به نیاز های اولیه زندگی را فراهم خواهد نمود. و از آنجایی که

اکثریت اقشار جامعه از طبقه کم درآمد هستند این آسیب می تواند یک

آسیب ملی محسوب شود.

ج) تعادل خانواده

چنانچه الگوی مصرف خانوار شرایطی را برای نان آوران بوجود آورد تا در اثر کار

زیاد امکان رشد وتعالی شخصیت انسانی از آنان سلب شود ویا دولتمردان در

اجرای اصل چهل وسوم* قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طوری عمل نمایند

تا بین دستمزد ها و سطح قیمتها رابطه منطقی برقرار نباشد ویا به قولی قیمت

کالاها از حد توان مالی خانواده بیشتر باشد نان آوران مجبور می شوند به دامن

اضافه کاری ویا شغل های دوم وسوم پناه برند.در این صورت خستگی بر روح

خانواده حاکم شده و روابط محبت آمیز همراه با تدبیر برای برقراری ارتباط با

نسل جدید دچار لغزش می گردد . واگر در این حال رفتار ی ناهنجار بین اعضای

خانواده بروز کند،خشونت وسوء مدیریت جایگزین تدبیر آگاهانه و مهر خانوادگی

می شود .و پس از سرد شدن روابط گرم و عاطفی اعضای خانواده ، پروژه های

جدیدی چون فرار از خانواده و بزه کاری های بزرگ و کوچک اجتماعی را اجرایی

خواهند نمود که این روند خود به تنهایی از ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی بشمار

می رود .در مسیر مصرف کالا باید توجه داشت تا تعادل روانی اعضای خانوار

دگرگون نشود .وبه قول اندیشمندان قدرت تشخیص درستی از نادرستی ،اخلاقی

از غیر اخلاقی ،انسانی از غیر انسانی تعالی یافته و رفتارهای شادی بخش و روح

امید واری وسختکوشی که از ابزارهای توسعه مستقل می باشند کم رنگ نشود.

     ادامه دارد.             خدابخش قبادی


مـــــدیـــــر
 
خدابخش قبادی[902]
 

گاهی برای خودم یه چیزایی می نویسم . و بعضی مطالب را تو وبلاگم بارگذاری می کنم. وبلاگ نویس نیستم فقط دوست داشتم برای خودم وبلاگ داشته باشم.


لـوگـوی وبلاگ
 

عنـاوین یادداشتها
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 
خانواده ی خانه EMOZIONANTE سیب سرخ اندیشه نگار به سوی فردا فرزانگان امیدوار شین مثل شعور عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال کانون توحیدشهر زازران لحظه های آبی ازهردری سخنی-از هرکجا تصویری -در پارسی بلاگ آلبوم محمد حسن اسایش-درپارسی بلاگ به یاد دوست هزاران سؤال همرا ه با چهارده معصوم(علیهم السلام) ویارانشان جزیره علم عطرظهور شب های عاشقانه و بارانی... آخرالزمان و منتظران ظهور جمله های طلایی و مطالب گوناگون عاشقانه ترین وب سایت عاشقانه=چشمان سبز لیلای مجنون قاصدک عشق سرخ من *** انـتـظـار *** برادرم ... جایت همیشه سبز ... روح مناجات *** نـذر آقـا *** نوشتار رایان چوب علی اصغربامری شعر تغییر مطلوب نظرمن افـــــســ❤ــونگـــ❤ــر جاده های مه آلود قیدار شهر جد پیامبراسلام ایران من ای وطن منتظرظهور فانوس عشق بود دلی رفت وفراموش شد خط سرخ شهادت مصطفی قلیزاده علیار سایه بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن چم مهر خورشید پنهان مهندس محی الدین اله دادی گل باغ آشنایی دل نوشته های یک دختر شهید سکوت ابدی شاعرانه مکتب قرآن و عترت تکنولوژی با طعم دوستی کلبه درویشی بلوچستان محنا قران رایحه ی انتظار سیب خیال داروخانه دکتر سلیمی سـ ـ ـلام کارشناس ارشد اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی کربلایی دیگر دنیای آسان ««««« شب های تهران »»»»» اسپایکا چرخ خیاطی چلچلی من سه ثانیه سکوت اشک شور ►▌ استان قدس ▌ ◄ حنا، دختری با مقنعه مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی و سلامت سیمرغ مجله دانستنیهای تاریخ پزشکی حرف هایی از زبان منطق و احساس جادوی زندگی نشریه حضور گنجدونی هوای حوصله ام ابریست برادرم نگاهت، خواهرم حجابت ختم روزانه قرآن ویژه ماه مبارک رمضان جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی رقصی میان میدان مین عقیل صالح نگاهی نو به مشاوره طب سنتی@ ❤ღ (دلنوشته های من )ღ❤ کانون فرهنگی شهید خداوردیلو شهریار برلیان ساده دل تنها ****شهرستان بجنورد**** مشاور ماییم و نوای بی نوایی کلکسیون تمبرخانواده شهید محمدسخنی وجمیله رمضان اسیرعشق ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ عشق الهی ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani به خوبی فکر کن اتشنشانی بنادر کشور کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم نهانخانه جان تنهایی هایم را با خدا تقسیم خواهم کرد چون او خود تنهاست وبلاگ بایدهلو باشد جبهه مقاومت وبیداری اسلامی پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عالی نیوز ...برای تفکر تنهایی افتاب دوربین مدار بسته نســــل چـــــهارم سفیر دوستی جلوه های عاشورایی نیمکت آخر به نام آنکه وجودم زوجودش شده موجود تنهایی......!!!!!! دین و جامعه کربلا یادداشتها و برداشتها ستاره مروارید رسول ثریای کویر ایران کودکانه دل پرخاطره خنده بازار جکستان طلوعِ واژه سارا احمدی فروشگاه جهیزیه و لوازم آشپزخانه فدک1 رضویّون - دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد عشقولانه .... جنون قلم هــومـــ ســـپـــیـــد مــــ هــر بـا ن تک درخت جاویدان چی بگم؟؟ تراوشات یک ذهن زیبا نودشه؛دانش آموزان دبیرستان شهیدحاجی دوره اول؛نمونه سوالات درسی سکوت سبز رویای شبانه نقدونظر پیامنمای جامع عاشقانه ها بوی سیب یاربسیجی بود نبود پرسش وپاسخ سرزمین اقتدار فرق بین عشق و دوست داشتن ریحانه آقاسیدبااجازه... غمکده ماتاآخرایستاده ایم مهتاب ملکوت هدهد باران انتظار .-~·*’?¨¯`·¸ دوازده امام طزرجان¸·`¯¨?’*·~-. حق وباطل تیغی دولبه بانوی پایتخت کاسل آلو ♥ کلبه دلتنگی من ♥ المهدی قزوین آبیک 1450 شیخا محقق دانشگاه مهاجر ارمغان تنهایی فقط عشقو لانه ها وارید شوند سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها ســنــگــر مــن دوستدار علمدار کویر محبت غریبه ❤ღنیلوفرهای آبیღ❤ دلتنگ احساس تو ابـــــــــــرار گیاهان دارویی کوثر ولایت تکنیکهای دوست یابی، دوست خوب، دوست یابی کوهستان دیار عالمان انسان جاری - یادداشت های یک طلبه داستان های جذاب و خواندنی گدایی ِ در ِ جانان به سلطنت مفروش شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ بغض تلخ بلور نازک احساس تنها نون و ریحون دل نوشته طایفه زرگر چون میگذرد غمی نیست غزل عشق یاد نیما *×*عاشقانه ای برای تو*×* گوناگون فرمانده آسمانی من خون شهدا مشاوره - روانشناسی ایران * ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ * زیر باران (ابیات و اشعار برگزیده) حرف های تنهایی درس های زندگی قائد شهیدان مظلومند عاشقتم من.تو.خدا شبستان سربازی در مسیر دل شکســــته سه قدم مانده به.... ►▌ علوم و معارف اسلامی ▌ ◄ برادران شهید هاشمی دختری ازجنس باران پریا جووون یام‍ــــــــــــــــه‍ـــــــد ـــی نقطه ضعف دفتر تقدیر گروه اینترنتی رهروان ولایت سعادت نامه قدرت کلمات من الغریب الی الحبیب .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. دلنوشته های یک فروند چریک بانو... خلوتگه راز خاکیهای آسمانی مدرسه علمیه معصومیه چناران خدمات کامپیوتری ولیعصر (عج) روستای باغ آسیا زندگی شیرین ماه نگار- گالری هنر های من و دوستم پا توی کفش شهدا سعید جندالمهدی ختم قرآن ، ختم صلوات --- توشه آخرت ✤ مـعـبـد شـائــولــیــن ✤ قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری اسیرعشق * عاشقانه ای برای تو * دخی خــــــــاص... مصطفی آشیانه سخن سازمان بسیج اساتید استان تهران اجازه نمی دهیم دلنوشته های یه دختراسفندی زشت است بی تو زندگی ،زیبای عالم وبلاگ خاتون کرد بشنو این نی چون حکایت می کند ارواحنا فداک یا زینب بهشت بهشتیان مشکات نور الله انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل سکوت باران.... باران مهدی یاران یه دست صدا نداره ツ شلمچه آبیک ღقلبــــــی بــه بلـــندای مــــــــــــــاهღ اواز قطره یــــک جـــــرعـــه بـــــــاران گل یا پوچ؟2 شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک تنـــــــــــــــــــهایی سحر یه دختره تنها دله عاشق . . . تسنیم نسیم پسران علوی - دختران فاطمی چهارفصل سیبک تلخی روزگار.... نفس بزرگترین سایت خنده بازار دلتنگی های مـــــــــــــــن وبلاگ شخصی محمد بی نام گل خشک راه فضیلت نامه ای در راه عشق ... و همچنین گزیده ای از اشعار پسانیمایی پذیرش تحصیلی و منابع آزمون کارشناسی ارشد کلیه رشته ها منابع آزمون کارشناسی ارشد کلیه رشته ها دستگاه پاپ کورن ساز دل پر خاطره پایه عکاسی مونوپاد + ریموت شاتر بلوتوث مانتو عبایی طرح رنوس, مانتو عبایی نقره ای, مانتو عبایی مسی مکاشفه مسیح چـشـمـکـــ همه هستیم دهکده کوچک ما تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم گروه اینترنتی جرقه داتکو کلام عشق امید انتظار من محبت شاخابه عشق هفته نامه جوانان خسروشهر هر چی تو فکرته نگین سر سبز
آوای عـاشـقانـه


برای ورود به صفحه اصلی کلیک کنید دیـارعـاشـقان