90/9/23
5:2 ص
مراسم برائت ازمشرکین و پیام مقـام معظـم رهبـری حکایت از شروع فصل جدیدی
درمعادلات سیاسی جهان بویژه دنیای اسلام داشت . فصلی که بیش از همه شکوفایی
اندیشه سیاسی والهی حضرت امام خمینی (ره) را نوید می دهد . اندیشه هایی که در
پیامها و سخنرانی هایش از جمله پیام تاریخی به مناسبت کشتار حجاج بیت الله الحرام
توسط آل سعود به وضوح خودنمایی می کند.
با مرور جملات شیوا و حکیمانه همراه با اقتدار، درایت و پیش بینی هایش را دیدم
که تاکنون به ملک ظهور نشست و از خود پرسیدم تا چه حدی ما توانسته ایم خودمان
را باور کنیـم و تا چه میـزان در راستـای تحقـق آرمانهای امـام راحـل تلاش کـردیم ؟
و در حراست و احیای اندیشه ها و گفتمان انقلابی امام راحل ، چه کسانی پشت سر
مقام معظم رهبری که تیـر بـلا را از هرطرف به جان ودل خریده اند ایستاده اند؟
و یاچگونه شد استحاله شدگان و انقلابیون دیروز ، منافقین و خوارج امروز فرصت
میدان داری بدست آوردند و جامعه را در مسیر خطراتی چون فـتـنه 1388 هدایت
کردنـد ؟ آنچه مسلم است همراهی و حضور توده مردم بودکه روند تحولات اجتماعی
و سیاسی را به نفع اندیشه های امام راحل (ره) هدایت نمود .
امید است در انتخاباتی که پیش رو داریم توده مردم همچون گذشته سربلند و پیروز
باشند و خواص هم با درایت خویش صحنه سیاسی و اجتماعی جامعه یا همان تنور
انتخابات را به گونه ایی گرم نمایندکه ضمن توجه به باید و نباید ها و نیاز های جامعه
داخلی کشورمان به تحولات جامعه جهانی بخصوص دنیای اسلام نگاهی عمیق تر داشته
باشند چرا که در این برهه از تاریخ برای توانمندان عرصه سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی
وحتی نظامی شرایط به گونه ایی حکم می کند تا از حداقل فرصت و امکانات کمال
بهره را برده و در راستای راهی که در بهمن 1357 برای ملت ایران گشوده شد را
برای ملل خواهان تحول الگو های مناسبی ارائه نمایند والبته این امر امکان پذیر
نخواهد بود مگر با خدمت همه جانبه به مردم این سرزمین که هر چه بیشتر
تلاش شود یقینأ مورد الگوی دیگر ملل خواهیم بود .
ادامه دارد
90/9/8
3:53 ص
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)
این روزها وقتی روزهای آغازین حضورم در بسیـــج
و حال و هوای وصف نشدنی دوران آموزش ها و
اردو های گوناگون که همراه با شعارهای حماسی
بوده را به خاطر می آورم
یادم نمی رود که بیشترین شعار ها در زمینه
احیای فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود .
شعارهایی که مفهوم واقعی شان برایم قابل لمس نبود .
و در طول دوران دفاع مقدس عملاً معنی شد .
شعار هایی چون :
لبیــک یا خمینــی لبیــک یا حسیــن(ع) است.
و دیدیم که بالبیک به موقع برای همیشه ماندگار شدند.
لبیک به موقع به امام عصر (عج)
و نایب برحقش در هر زمانی جاودانگی ابدی خواهد داشت.
شهدای کربلای امام حسین (ع) و شهدای کربلای ایران
به موقع لبیک گفتند و ماندگار شدند.
و امروز لبیــک یا حسیــن (ع) در
»لبیـــک یا خامنــه ایی«
تجلی می یابد .و خداکند از غافله عقب نمانیم .
سلام خدا بر امام حسین(ع) سید و سالار شهیدان
سلام خدا بر شهدایی که درس
ایثار و شهادت را از شهدای کربلا آموختند
و تمام کسانی که رهرو راهش هستند .
90/8/18
5:25 ص
در سال 1949 یعنی حدود 4 سال پس از پایان جنگ جهانی دوم «پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)» بارهبریآمریکا و با حضور و عضویت کشورها یا روپای غربی باهدف مقابله باتهدیدات قدرت نظامی اتحادجماهیری شوروی وتسلط برمنافع ملتهاشکل گرفت
سازمان ناتو گرچه به بحث و بررسی مسایل سیاسی ، اقتصادی می پرداخت ، اما جهت گیری و رویکرد اصلی آن نظامی بود .
علی رغم پایان جنگ سرد و حذف تهدید نظامیاتحاد جماهیری شوروی که هدف اصلی شکل گیری ناتو بود ، این سازمان به کار خود ادامه داد .
از آن جایی که سیاست خارجی آمریکا براساس یک دشمن و تهدید خارجی استوار است با تئوریزه کردن فضای بعد از جنگ سرد بر مبنای " جنـگ تمـدن ها " استمرار حیات ناتو را با ماهیت نظامی ضروری دانست
دنیای غرب در مقابل « بیـداری جهـان اسـلام » با سردمداری آمریکا به صورت غیررسمی ، سازمانی را در حوزه فرهنگ ایجاد کرده که به تعبیر مقام معظم رهبری می توان آن را " نـاتـوی فـرهنـگی " نامید .
ماهیت فرهنگی ناتو بر خلاف تصور جدا و متفاوت از ناتو با رویکرد نظامی نیست . ماهیت فرهنگی ناتو صورتی تکامل یافته از همان ناتوی سابق است .
رسانه ها برای ناتوی فرهنگی بعنوان سرباز و لشگر نیروهای نبرد ایفای نقش می کنند .
سربازان متعدد فرهنگی با پشتیبانی مالی در کنار سربازان نظامی با اندیشه های مقاوم در مقابل نظام سلطه به نبرد مشغولند .
90/8/18
5:23 ص
ماهیت غیر آشکار ناتوی فرهنگی ، ضد فرهنگی دارد و اساس آن بر تخریب پایه ها و بنیان فرهنگی و ایدئولوژی کشورهای مقاوم در مقابل نظام سلطه بنا شده است .
شدید ترین حملات در میدانهای نبردی چون : تخریب روند بیداری جهان اسلام ، دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی ، ترویج فساد و ابتذال اخلاقی ، تبلیغ و ترویج عرفانهای انحرافی و تخریب باورهای دینی صورت می گیرد .
ماهیت ظاهری ناتوی فرهنگی ، اقتـصادی که غالبا به دو گونه عمل می شده ، اول غارت ثروت و دوم تضعیف و مانع شدن از رشد اقتصادی کشورهای تحت سلطه است .
اما امروزه در میدان نبرد ناتوی فرهنگی ابزاری چون تـحـریـم هـا برای تسهیل هجمه های فرهنگی افزوده شده است .
نظام سلطه به خوبی می داند ملتی که به بحران اقتصادی و فقر مادی دچار است زودتر به مهلکه فقر فرهنگی وارد می شود.
وجه زمینه ساز ، که ماهیتی نظامی دارد . نظام سلطه جهانی جنگ نظامی به راه می اندازد تا بتواند برنامه اصلی خود که تخریب فرهنگ است را عملی کند ، که نمونه های آن در جنگ 33 روزه و نیز عراق و افغانستان عملیاتی شده است .
وجه مکمل ، ماهیت جنگ روانی دارد و به عنوان تسریع کننده برنامه های فرهنگی و اقتصادی و بعضاً نظامی عمل می کند ، جنگ روانی غالبا در حوزه موضوعی خاص عملیاتی می شود.
در مقوله انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ایران و دسترسی بومی به این فناوری در چارچوب عملیات روانی بازتاب داده شده و ایران به عنوان کشوری که قصد تولید بمب اتم و نابودی جهان را دارد معرفی شد.
رویکرد اصلی ناتوی فرهنگی ، جنـگ نـرم وهدف اصلی آن نـابودی فـرهنـگ و هـویت ملـی جوامع به ویژه مقابله با ایمان انسان هایی است که ازهویت ملی و دینی خود دفاع کنند .
90/8/18
5:20 ص
بطورخلاصه آنچه را که در ناتوی فرهنگی
تبلیغ و ترویج می شود ، عبارت است از :
اصالت لـذت = دنیـاگرای = بی اخلاقی گـری اجتماعی =
فـردیت = افراطـی فمینیـسم = سوداگـری اقتصـادی =
تـوده گرایـی = ترویج بی بند وبـاری
انتشار دهنده چنین ارزش هایی خواستار ایجاد یک بحـران هـویتـی و پـوچـی
در میان جوامع اسلامی – انسانی هستند .
در گذشته تسلط بر منافع دیگر کشورها لشکرکشی به نقاط مورد هدف بوده
ولی امروزه به جای صرف وقت و هزینه های گزاف ، از
طریق کنترل اهرمهای کلیدی اقدام می کنند .
یکی از کلیدی ترین اهرمها که همواره مورد توجه استعمارگران
در میان همه ملتها و بخصوص ملل اسلامی بود ، مقوله فـرهنـگ است .
به تعبیر امام خمینی (ره) مایه خوشبختی و بدبختی همه
جوامع در فـرهنگ آنهاست و به قول مقام معظم رهبری
بی صداترین و مخرب ترین ابزار حمله فرهنگی است .
90/8/17
6:14 ص
عید سعید غـــدیـــرخم
عیـــد الله الاکبر
و عیـــد آل محمـــد(ص)
بر قائــــم آل محمـــد (ص)
و شیعیان جهان مبارکباد .
90/8/10
3:43 ص
سلسله ی عشق
*خــدا خـالــق عشـــقـه *
*محمّـد گل عشــــقه * *علی مظهر عشقه *
*زهرا وجـود عشـــقه * * حسـن نمــاد عشقه *
*حسین سالار عشقه * *عبـاس ساقی عشقـه *
*زینب شــاهـد عشقه * *سجـّــاد راوی عشقــه *
*باقــر کلام عشـقــــه * *صـادق احیای عشقه *
*کاظم صابر عشــقه * *رضـا ضامـن عشـقـه *
*تقی جمال عشـقه * *نقی پاکی عشقــه *
*حسن بقای عشقه * *مهدی قیام عشـقـه *
* اللهمّ عجّل لولیّـک الفــرج*
*دعـای عشقــه *
تقــدیم بـه دوستـی کـه خـواسـته تـا کلـمـه عشـق
درمـتـنـی کـوتـاه زیـاد اسـتـفـاده بشـه
خدابخش قبادی
90/6/31
5:45 ص
هرسال با پایان عمر شهریـور ، پاییــز خـودنمایی می کند
و برای سبک بار شدن گل و گیاه، بـرگریزان را به ارمغــان
می آورد. ارمغانی که آرامش بی دغدغه رادر سرمای
جانسوز زمستان نوید میدهد.
تا دربهاری دیگر غنچه هـای
رنگارنگ فرصت خود نمایی یابنـد.
آخرین روز ازشهریور سال 1359همانند سال های قبل
جای خود را به مهر پاییزی داد اما آمدنش با آتش و دود
و غرش گلوله ها بود ، فصلی که برای هشت سال تمام
نتنها برگ ها بلکه شاخه ها تنومند را هم از تنه جدا نمود.
فصلی که با آمدنش هشت سال تمام چهار فصلش
برگ ریزان بود.
آری هشت سال تمام رعد وبرق پاییزی و زمستانه اش
غرش موشک و توپی بود که بجای برف وباران ،
باران ترکش بود و موج انفجار
و تخریب گلخانه هایی که گلها و نو نهالان
این مرز و بوم را پرپر می نمود ...........
اما سر انجام فصل خزان و سوزان به سر رسید و
شکوفه های امید بهاری سراسر سربلندی را نوید دادند .
ایام آغازین مهر (هفته دفاع مقدس)که یادآور روزهای
تاریخ ساز ایران توسط مردان مرد
رزمندگان و ایثارگران
بویژه شهدای والامقام است
گرامی باد .
90/6/17
5:51 ص
از مدتی پیش حوادثی چون فضاحت اخلاقی توخمینی شهراصفهان و
درآوردن چشم روحانی ناهی ازمنکر با بطری شکسته شده وهنوزاین موجها
به سکون نرسیده خبرقتل مرحوم روح الله داداشی وحمله به طلبه (روحانی)
معروف به آمربه معروف باحاشیه هایش، یکی پس ازدیگری سوژه های
جدیدی تولید نمود تا اوضاع اجتماعی این مملکت درکنار شرایط سیاسی
واقتصادی اش مواج وعاری از آرامش نشان داده شود. البته رسانه های
داخلی و خارجی هرکدام با اهداف خاصی سبقت عجیبی دربه بوق کردن
این حوادث و موج سواری براین وقایع مشغول شدند که تامل خاص
خود را طلب می کند.
بدون شک بروز چنین ناهنجاریهایی در سرزمین هفتاد وچند میلیونی که دارای
بافتهای اجتماعی وفرهنگی متفاوتی میباشد دورازانتظار نیست. وصدالبته باید
جویای عواملی شد که خواسته ویا ناخواشته دست به دست هم دادند تا چنین
حوادثی بروز نماید. حوادثی که قبل از به خطرانداختن امنیت جامعه ، خطراحساس
عدم امنیت آن جامعه را بیشتر تهدید میکند.
برحسب نوع تهدید برهمه واجب است تا با بهرگیری ازحداکثر امکانات نرم افزاری
و سخت افزاری اقدام به برقراری امنیت جامعه نمایند.
هرچند درمقطعی از دوران واقع شدیم که شرایط اجتماعی ، اقتصادی، سیاسی،
فرهنگی و... جامعه ضمن پیچیدگی های خاص خود از وابستگی تنگاتنگی
برخوردارند و برای تقویت و یا تضعیف هریک از آنها باید تمام جوانب را مدنظر
داشت درغیراینصورت امکان موفقیت به حداقل خواهد رسید.
..................................................................
مهمترین عواملی که در بروز بزهکاریهای اجتماعی نقش اساسی دارندعبارتند از :
* پایین بودن هزینه بزه کاری و جرم در دستگاه های حکومتی بصورت
نقض قانون در اجرا و یا عدم قوانین با حداکثر بازدارندگی
* پایین بودن هزینه جرم و گناه سطح جامعه بصورت حمایتهای عاطفی
اقوام وخانواده مجرم با به تکاپو افتادن جهت نجات بزه کار بدون در نظر
گرفتن میزان قبح گناه
* کم رنگ شدن باورهای دینی و مذهبی با تکرار گناهان فرد و نشر آن در
سطح جامعه وبه نوعی کم رنگ شدن ارزشهای دینی و سستی عقاید
* فاصله گرفتن ازاوامرمعروف الهی و نزدیگ شدن به منکرات نهی
شده دین مبین اسلام
* تهاجم نرم با ترویج ناهنجاریها وسست کردن قوام اجتماعی از
آنسوی مرزها برای مقابله با عقاید اسلامی و شیعی و حتی زمینه
سازی برای تهاجم سخت
* فشارهای روانی متأثرازعدم تمکین مالی فردی وخانوادگی یا جرایم
ناشی از فقر مالی
* عدم آگاهی از مقررات اجتماعی واحکام شرعی ویاعدم شناخت ازعواقب
تخلف از مقررات و قوانین الهی و اجتماعی
* ملاحضات سیاسی داخلی و بین المللی در اجرای قوانین
* سوء استفاده مجرمین از رأفت اسلامی حکومت و مردم مسلمان و تکرار جرایم
* دسترسی آسان وسریع ملزومات جرم در سطح جامعه
* اثرگذاری شبکه های مبتذل ماهواره ایی در ترویج فساد و فحشاء بویژه
تخریب بنیانهای عقیدتی وفرهنگی خانواده ها
* دست کم گرفتن شیطان وغفلت از وسوسه های شوم این دشمن قسم
خورده ی ابوالبشر که ازاولین واصلی ترین طراحان سلب امنیت فردی و
اجتماعی می باشد
* سود کلان ومنافع مالی سرشاری که در باندهای مافیایی فحشاء و فساد جود
دارد وآنان با راه اندازی بازارهای اقتصادی نامشروع از قبیل خرید و فروش مواد
مخدرسنتی وصنعتی و داروهای روان گردان آرامش و امنیت جامعه را توسط
مجرمین حرفه ایی و افراد مستعد به مخاطره می اندازند
................................................
موارد یادشده ازمهمترین عواملی است که در بروز جرم و گناه ایفای نقش داشته و
زمینه را برای تخریب ویا تضعیف امنیت جامعه آماده می کند .
حالا با این همه تهاجم به امنیت وسلامت جامعه آمر به معروف و یا ناهی از
منکری پیدا شود و جرأت بخرج دهد تا به تکلیف شرعی اش عمل نماید
ازیک سو مورد هجوم مجرمین وازسوی دیگر با رگبار انتقادهای رنگین
عده ایی عافیت طلب مصلحت اندیش روبرو می شود.
و به قولی دینداری هزینه دارد و کتک خوردن از نقد ترین هزینه هاست.
90/6/8
4:20 ص
گاهی برای خودم یه چیزایی می نویسم . و بعضی مطالب را تو وبلاگم بارگذاری می کنم. وبلاگ نویس نیستم فقط دوست داشتم برای خودم وبلاگ داشته باشم.