سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک مشخصات اوقات شرعی
< 1 2 3 >

90/4/30
3:58 ص

وقتی  اوامر  الهی زمین بمونه 

اوامر شیطانی جاشو می گیره

وقتی آموزه های دینی فراموش بشه

آموزه های جعلی فراون می شه 

وقتی جذابیت های دنیایی مقابل مون خود نمایی کنن 

حلاوت معنویت و شیرنی هزار طعم دنیایی جاش عوض میشه

وقتی اراده ای برای مقابله بامنکر نباشه

معروف پژمرده می شه

وقتی معروف  پژمرده بشه

آمر  به معروف  هم کتک خور می شه

وقتی آمر به معروف کتک خور بشه

خالق و خدای معروف حامی معروف می شه

 معروف شناسا و دوست داران معروف گفتن

 تاریخ شاهد  کتک خوردن آمران به معروف بود

اما نگفتن تو عصر حاکمیت معروف 

 تازیانه بر پیکر معروف و آمرش زدن 

 ادامه داره


90/4/26
2:56 ص

شب و روز نیمه شعبان مساجد و حسینیه ها 

هیئت ها و جلو در مغازه ها حتی خونه ها

بوی عود و اسفند و چلچراغ و نور فراونه  

همه  و همه نشون از جشن و سرور داره

هرکس به طریقی  شادی هاشو  نشون میده

روی پارچه ها و بنر ها نوشته شده

 میلاد یگانه منجی عالم  بشریت

 حضـــرت مهـــدی مــوعــود(عج)

مبارکباد .

ولی به خودم تسلیت گفتم 

 واسه اینکه :

یه نیمه شعبان و یه سال انتظاربه سر اومد ولی

نور هستی و جان عالم  نیومده

اللهم عجل لولیک الفرج


  

90/4/9
8:37 ص

در قسمت اول این یادداشت نکاتی یاد آوری شد تا ازیکسو جایگاه فرهنگ مهدویت و از سوی دیگر خطر تهدید علیه فرهنگهای کوچک و بزرک از سوی  صاحبان  اندیشه های جهانی سازی و داعیه داران دهکده ی جهانی عنوان شود تا در طرح چند پرسش از فعالان و اندیشمندان در عرصه مهدویت و حاکمیت شیعی  کشور عزیزمان جسارت بیشتری به خرج آید .

حال سوال اینجاست که: 

ما برای ترویج فرهنگی که پس از قرنها در این سرزمین نهادینه شده چه کردیم ؟

ویا اینکه برای شناساندن امام زمان (عج) تا چه حدی از ابزار و امکانات اطلاع رسانی آنهم از طریق شایسته و توسط اهل فن  در این زمینه اقدام کردیم ؟

و مهمتر از همه اینکه سرگرم کردن مردم به مسائلی از قبیل : 

باند بازی ها و حزب گرایی های سیاسی و اجتماعی ، دغدغه های معیشتی خانواده و مواردی چون تحصیل، ازدواج ، اشتغال و امینتی تا چه حدی جامعه شیعی و مسئولین نظام جمهوری اسلامی را از فرهنگ مهدویت غافل می کند .

آیا به نظر شما هنوزهم باید به مراسم هایی چون نیمه شعبان و دعای ندبه در صبح جمعه آنهم  توسط عده  معدودی از جمعیت عظیم شیعی و یا باچند برنامه خشک وبی روح تلویزیونی و تعدای نشریه وکتب در فضای حقیقی و مجازی اکتفا کنیم ؟

آیا زمان آن فرا نرسیده تا برای بوجود آمدن موج طلب امام زمان (عج) چشمه های کوچک و بزرک در گوشه و کنار را به دریای خروشان تبدیل کنیم ؟  

آیا زمان آن فرا نرسیده تا در مقابل انحرافات  اخلاقی و فرهنگی  جامعه بویژه امور مهدویت شاخص های واقعی را به توده ی مردم معرفی کنیم ؟

کجایند سفیران ترویج فرهنگ مهدویت تا با برافراشتن پرچم انتظار جامعه را  ازعطر عدالت خواهی معطر نمایند ؟....  ادامه دارد


  

90/4/6
3:32 ص

اندیشه مهدویت که ریشه در باورهای مذهبی اکثریت مردم این مرزو بوم دارد پس ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران بویژه در طول هشت سال دفاع مقدس با واژه هایی چون :  آخرالزمان ، علائم ظهور، حـکـومت عـدل الـهی ،انتظار فرج ، ندبه  ...... و  زمینه سازان حکومت جهانی یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) توسط اندیشمندان عرصه علوم اسلامی از لابلای احادیث و روایات استخراج و از طریق سخنرانی ها ، روزنامه ها و نشریات طبقات مختلف جامعه در میان توده مردم منتشر گردید .

تا جایی که سعی بر آن بوده تا با تحلیل ها و ذکر احادیث و روایات به مستمع و مخاطب متذکر شوند که انقلاب اسلامی ایران از الطاف الهی و زمینه ساز قیام و حکومت حضرت صاحب الزمان (عج ) است.  که شاهد این ادعا می تواند شعارهایی چون :  خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار و یا خدایا خدایا تا انقلاب مهدی ازنهضت خمینی محافظت بفرما باشد که گوشه هایی ازعمق باورها در این راستا می باشد .

البته گستره ی اندیشه مهدویت پا را از چند شعار نمادین و یا جلسات سخنرانی فراترگذاشته و در جبهه های جنگ کاربرد عملی به خود گرفت به حدی که رزمندگان اسلام فرمانده اصلی خود را قائم آل محمد (ص) قلمداد می کردند . و بالاترین افتخار یک رزمنده یاد کردن او بعنوان سرباز امام زمان (عج)بود .

 این اندیشه که به مرور زمان بنام فرهنگ مهدویت در جامعه شناخته شد در ابعاد و اشکال گوناگون توسط کارشناسان و علاقمندان سطوح مختلف ادامه و گسترش یافت.

البته در این یادداشت از میزان کمی و کیفی کارها در گذشته عبور کرده و باطرح چند پرسش طلب مساعدت و چاره جویی از فعالان عرصه مهدویت می نمایم .

درعصرسرعت اطلاعات و اخباردر کنار سرعت ابداع و اختراعات و همچنین درعصرتکامل تکنولوژی که تمام کره خاکی را به میدان رقابت و به نوعی هم به میدان کار و زار مبدل نمود فرهنگ جوامع گوناگون از اولین سنگرهایی است که مورد هجوم قرار می گیرند. و اگر برای درهم شکستن اراده و باورهای ملل مختلف نقشه های از پیش تعیین شده ایی در کار باشد پیشاپیش باید فاتحه فرهنگ های متزلزل را خواند و درانتظار بود تا به فرهنگ و تمدنهای کهن هم آسیب جدی وارد شود .

چراکه غولهای صنعتی و تجاری عصر حاضر مسند قدرتهای  سیاسی ، نظامی و اجتماعی جهان را در دست داشته و برای حفاظت ازمنافع اقتصادی خود به کمتراز یکسان سازی اندیشه ها و کردارهای فرهنگی و اجتماعی ملل مختلف  به نفع خود قانع نخواهند بود . و این بزرگترین خطر و تهدیدی است که تاکنون جامعه ی بشری را با ابعاد و اشکال گوناگون روبرو نموده است .


  

90/3/15
3:58 ص

 

  الهی :  

سایه سلسله ولایت عشق را بر سرمان مستدام  بدار

     دیروز ولایت امام خمینی (ره) 

امروز ولایت امام خامنه ایی 

 تمرین اطاعت از ولایت امام زمان (عج) است .

اللّهم عجّل لولیّک الفرج

 


90/3/11
3:51 ص

الـسـلام علیـک یــا روح الله

بیست ودومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران 

حضرت امام خمینی (ره) بر محبان و رهروان طریقش تسلیت باد.

در حلقــــــه درویش، نــــــــدیدیـــــم صفـــــایى 

در صــــومعــــــــــــــه، از او نشنیدیم ندایــــى

 در مــــــدرسه، از دوست نخـــــــــواندیم کتابى

 در مــــــــاذنه، از یار ندیدیــــــم صدایـــــــــى

 در جمـــــع کتب، هیچ حجـــــــابى نـــــــدریدیم

 در درس صحف، راه نبـــــردیــــــم به جــــایــى

 در بتکـــــده، عمــــــــرى به بطـــالت گــذراندیم

 در جمع حـــــریفــــــان نــــه دوایـى و نه دائى

 در جـــــرگه عشــــــــّاق روم، بلکـــــــــه بیــابم

 از گلشن دلــــــدار نسیمـــــى، رد پــــــــایـــى

 این ما و منى جمله ز عقل است و عقال است

 در خلوت مستان، نه منى هست و نه مایى

 


90/3/4
2:54 ص

خیزشهای مردمی درکشور های عربی و اسلامی

غافلگیری غرب

 با توجه به سرعت خیزشهای مردمی طی چند ماه گذشته در برخی کشورهای عربی و سقوط حکومت بن علی در تونس و مبارک در مصر و همچنین به چالش کشیده شدن معادلات تحلیلگران  درعرصه های گوناگون و اخلال در برنامه های از پیش طراحی شده نظام سلطه که برای بهره برداری از منابع این کشورها تدوین شده بود غرب بویژه آمریکاه را بر آن داشت از این تحولات حداکثر بهره برداری را نماید . لذا دول غربی بر آن شدند تا با متمرکز کردن توان و برنامه های خود در چند محور اصلی ، معادلات را به نفع خود تغییر دهند .

  1)  حال که دو لتهای تونس و مصر را از دست داده اند مصممند با هر شیوه ی ممکن نفوذ وجایگاه خود را از دست ندهند تا جایی که بجای داشتن دولت دست نشانده به حزب و یا گروه های دست چندم  و حتی اشخاصی در حد وزیر و معاونان  وزیر با گرایش به خود قانع شدند .

2)   در تلاش هستند تا با تحت فشار قراردادن دولتهای وابسطه بویژه اعضای شورای همکاری خلیج فارس از سقوط حکومتهای یمن و بحرین جلوگیری نموده و یا حداقل بصورت آبرومندانه(انتقال آرام قدرت) انجام گیرد  تا در گذر این انتقال اشخاص و یا گروه های مد نظر خود را وارد عرصه حکومتی نمایند .

3)   غرب به گونه ایی عمل می کند تا دامنه این تحولات به سمت حکام مشوشی چون عربستان و دیگر کشور ها سرازیر نشود . زیرا می دانند هر حکومتی که سقوط می کند پایه های حکومت وابسطه به آنها در دیگر کشورهای عربی به لرزه در می آید و به قولی تلاش می کنند تا باقیمانده دیکتاتورهای منطقه عربی را از خطر سقوط حفظ کنند .

4)   اگر شرایط حفظ حاکمان فعلی ویا نفوذ در حکومت های جدید برایشان وجود نداشته باشد به سراغ گزینه ای مانند لیبی می روند تا با درگیری مسلحانه و بپا کردن آتش جنگ ضمن به اضمحلال کشیدن توان گروه های درگیر خود را در لباس منجی وارد این معرکه نمایند . و از این طریق  خودشان مدتها لنگر  بیاندازند

5)   شاید عده ایی از روشن فکر نماهای داخلی در پس ره آورد روشنفکری خود که محصول دلباختگی و اعتماد به آنسوی می باشد گمان کنند غرب در پی آرامش منطقه خاور میانه و کشور های عربی است و استدلال هم می کنند که  در آرامش آنان بیشتر می توانند به اهداف خود برسند . آما سوال اینجاست شما واقعاً نمی دانید که کمپانی های سلاح و مهمات سازی غرب برای عرضه محصولات خود چگونه بازار یابی می کنند؟  ویا اینکه تولیدات آنان در چه جاهایی به مصرف می رسد؟ 

 بقول یکی از دوستان  این باور ماست  تا باور شما چه باشد


  

90/2/30
3:23 ص

بر این باورم کسانی که در زمره خطاب این یادداشت قرار می گیرند قدرت تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی شان بیشتر از این قلم زنی ها بوده و نیازی به این  تحلیل ها ندارند.  اما با کمال احترام  و درخواست توجه به نکاتی که ممکن است گاهی بواسطه روزمره گی به حاشیه رانده شود و خسارات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد تقدیم می دارم .

مردی از قبیله  عشق:  روزگاری نه چندان دور مردی از قبیله عشق با درس آموزی از مکتب حسین بن علی (ع) پرچمی را در این سرزمین به دوش کشید و با ندای هیهات من الذلّة حسینیان را  به ایستادگی در مقابل استبداد ستمشاهی فراخواند و با این قیام و حرکت انقلابی اش نظامی را که می رفت با تمام توانش غیرت مرد و زن مسلمان ایرانی را به تاریخ بسپارد او را به تاریخ سپرد. و برای این مملکت برگ زرینی از تاریخ را نوشت که تا ابد  این برهه از زمان از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد . و این مقطع از دوران  کهن ایران را سرآغازی برای آیندگان به ثبت رسانید. مردی که عمده اهداف  قیامش را می توان اصلاح مردم و جامعه آنهم برای زمینه سازی  ظهور آخرین حجت خداوند روی زمین دانست .

پرسشی از بعضی پیشکسوتان: در اینجا فرصت را غنیمت شمرده و با درود به ارواح مقدس شهدای انقلاب و  ضمن ابراز ارادت به پیشکسوتان چند پرسش که گوشه ای از دغدغه های دوستداران  انقلاب اسلامی می باشد را تقدیم  میدارم

 آیا بزرگترهای رجال سیاسی و مذهبی امروز و خیلی از دوستان دیروز که به بهانه های گوناگون پـا را از رقابت فراتر گذاشته و به دشنامی و دشمنی همدیگر نشسته اند همرزم میدان های انقلاب نبوده اند؟ 

 آیا اهداف انقلاب را فراموش کرده اند؟ 

 آیا میخواهند انقلابی که بقول امام (ره) انفجارنور بود را با دعوای آب و نان  و پست مقام  ویـا به بهانه های  واهی دیگر  به بی راهه بکشانند؟

 آیا فراموش کرده اند که این انقلاب صاحب دارد؟ 

آیا از یاد برده اند که قـرار بود انقلاب به صاحب اصلی اش یعنی حضرت صاحب الزمان (عج) تحویل گردد؟...

و آیا به خاطر می آورند که بعضی ها می گفتند چون پول مفت نفت در وجود مرد و زن عرب  مزه کرده هرگز دست به شورش و انقلاب نخواهد زد؟  

پس چه شده  که ناگهان جهان عربی و اسلامی  دست به خیزش  زده اند ؟

آیا به سرانجامی که در آن محرومان و مستضعفان بر ستمکران غلبه خواهند داشت را انکار کی کنند ؟    ........

 افول  استبدادگران: سروران چه  بخواهیم و چه نخواهیم پا به عصر و عرصه ایی گذاشته ایم که افول  استبدادگران و ظهور و اوج گیری ستمدیدگان و مستضعفان است عصری که اراده مردم و حاکمیت الهی رقم زده خواهد شد و اگر یقین ندارید  به عمق تحولات منطقه نیم نگاهی داشته تا به حقانیت این یادداشت و حتی به معانی و تعابیر  روایاتی که بارها در مجالس عمومی و خصوصی ذکر کرده اید پی  ببرید . 

سخنی با  پیشکسوتان :البته براین باورم پیشکسوتان این عرصه عهد و پیمانی که برای پاسداری از شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته اند را فراموش نخواهند کرد و می دانند  که اگر کفر نعمتی در کار باشد این سفره الهی از این سرزمین جمع آوری و در سر زمین دیگر پهن خواهد شد و آنروز حسرت و افسوس راه به جایی نخواهد برد . پس بیایید یه ما بیاموزید تا برای پاسداری از نظامی که برایش  انقلاب کرده اید چگونه باید با تحمل سلیقه های متفاوت در کنار هم  شعار الگو بودن امت اسلامی را معنی ببخشیم  و به ما بیاموزید که  دفاع از ارزشهای انقلاب و حمایت از ستون  این خیمه الهی ،  تخریب و تضعیف  خودی ها نیست  و به ما بیاموزید که  امروز اطاعت از ولی فقیه تمرینی برای اطاعت از امام عصر (عج) است  تا  انشاءالله فردا در محضر حضرت حجت حق تمرّدی نداشته باشیم . 


90/2/27
4:15 ص

خیزشهای مردمی  درکشور های عربی و اسلامی

پرسشهایی که در قسمت اول این  بحث مطرح شده  پاسخ مستدل تحلیل گران در  صحنه های سیاسی و اجتماعی را طلب می کند.

 اما آنچه که در  پس این حوادث می تواند دغدغه امت اسلامی باشد و برای افکار عمومی عصر حاضر و آینده جایگاه خاصی  پیدا خواهد نمود مواردی است که انقلاب اسلامی ایران با تمام فراز و نشیب هایش  آنان را به لطف الهی و درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  و جانشین  خلفش  مقام معظم رهبری  پشت سر گذاشته  و با در دست گرفتن سکان هدایت  این انقلاب با اراده حق تعالی و حمایت توده مردم مسلمان  ایران انشاء الله از میان امواج گوناگون  کفر و نفاق خواهد گذشت .

1) غفلت و عدم نظارت انقلابیــون در روند شکل گیری حکومت های آینده و عـدم  ایفای نقش نظارتی تـوده مردم  بر کارگزاران حکومت های جدیـد  و همچنین اعتماد یکطرفه به  دولت های استکباری و صهیونیـزم بیـن المـلل می تـواند در تولد دیکتاتور هایی چون حاکمان ساقط شده و حکام فعلی بعضی از کشور های اسلامی مؤثر باشد.

2) در گذشته ایی نه چندان دور به بهانه ی سالگرد  11  سپتامبر  کشیشی در آمریکاه اقدام به آتش زدن قران کریم نمود. در پس این حادثه گروه های زیادی از  طبقات و گرایش های سیاسی و  دینی  و مذهبی در کشور های گوناگون طی چند روز تظاهرات نمایشی این حرمت شکنی را محکوم کردند اما اکثر حکام منطقه  (حاکمان کشورهای عربی اسلامی) وحتی بعضی از جریانهای فکری معلوم الحال داخلی با تأخیر و با اما و اگرها  سعی کردند تا خود را همراه امت اسلامی نشان دهند به گونه ایی که حامیان پشت صحنه  آن کشیش مسیحی از عملکردشان نگران و یا رنجیده خاطر نشوند. و مدتی بعد هم  همه چیز به فراموشی  سپرده شد تا جایی که  بازار کسب کمپانی های غربی در کشور های اسلامی رونق بیشتری گرفت . که مطمئناً  این تساهل ها  خارج از اراده امت اسلامی بوده چرا که قدرت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشورهای اسلامی در دست گروها و جریانهای  شیفته  و وابسطه  به اندیشه های حرمت شکنان  کلام الله مجید بوده است .

لذا بر انقلابیون مسلمان فرض است تا با درایت خویش از دستیابی جریانهای معاند با اسلام و مسلمین که با ژست دایه دلسوزتر از مادر که با رنگ و بوی مردمی و چه بسا در کسوت علما و اندیشمندان اسلامی ظهور خواهند نمود و رخنه در میان توده مردم مسلمان را  در دستور کار خود قرار  خواهندداد و تلاش خواهند  نمود  تا افکار و عقاید خود را با شیوه های گوناگون گسترش  داده  و سرانجام خیزشهای اسلامی را به نفع خود مصادره و با گذشت زمان دیکتاتورهایی مستبدتر از گذشتگان را متولد  نمایند .  

3) شاید باشند کسانی که شیفتگی و  وابسطه بودن بعضی از حکام و  گروه های سیاسی به دنیای درنده خوی استکبار جهانی را باور نداشته باشند .  اگر تاکنون برای یعضی ها  شبهه ایی وجود داشت به همسایه جنوبی کشورمان  بـحــریـــن  نیم نگاهی داشته تا دریابند که  نوکران استکبار جهانی  گوی سبقت را  از اربابان خود ربوده  و با لباس  مسلمانی  ، قرآن این کلام  وحی را  با محراب و مسجد و حسینیه و با کسانی که به آن پناه برده به آتش میکشند .

4) سردمداران و صحنه گردانان صهیونیزم بین الملل دیروز با به آتش کشیدن قرآن در قلب جهان باصطلاح متمدن ، غیرت اسلامی امت مسلمان را تست کرده و امروز با رگبار تیرهای ظالمانه و اهدایی دنیای کفر آن هم به دست مسلمان نماها  یه مسلمان کشی  و  قرآن سوزی  و حرمت سوزی  روی آوردند . اما فارغ از اینکه  حرمت شکنان حریم الهی  محکوم به نابودی هستند چرا که حافظ و نگهبان و نگهدار واقعی قرآن خداوند سبحان است و بس . این وعده الهی است  که وعده اش تخلف ناپذیر است .


  

90/2/8
4:31 ص

واژه بسیـــج از ایـام نخست پیروزی انقـلاب اسلامی در میان توده  مردم ایران به گـردش درآمـده وآرام آرام دربستـرهای گـوناگـون  ابعــاد خاصـی به خودگرفته تا بصـورت امـروزی در قید حیات و  فـروزندگی است.

بنیانگذار جمهوری سلامی ایران با درایت خویش ضرورت بکارگیری حداکثر توان جامعه را برای حفاظت و دست یابی اهداف انقلاب را لازم  دانسته و دستور تشکیل بسیج میلیونی را صادر نمودند .

در ابتدای پیروزی انقلاب نه تنها برای توده مردم جایگاه  بسیج   مردمی به گونه ای که امروزه  قابل فهم است شناخته شده نبود بلکه اغلب مسولین کشوری و لشگری از درک ضرورت  این  شجره طیبه بی  بهره بودند .

هرکسی توانایی خاص خودش را داراست  و هر جامعه ای نیازهای خاص خود را طلب می کند لذا هر زمانی شخص توانمندی توانایی خودش را در اختیار جامعه اش قرار دهد آن شخص بسیجی است حتی اگر در سازماندهی بسیج رسمی کشور  که امروزه مطرح است حضور نداشته باشد .

بسیج طی دوران دفاع مقدس در میادین جنگ و حتی پشت جبهه با درخشش خویش ضامن پیروزی های بزرگی بوده که همین عملکرد باعث گردید تا توده ی مردم بسیج را به عنوان نیروی شبه نظامی  بشناسند این در حالی است که بسیج مقاومت یک بعد از ابعاد  بسیج می باشد . 

بسیج در دوران سازندگی و پس از حوادث طبیعی در مناطق مختلف به عنوان بسیج سازندگی عملکردهایی داشته که در جای خودش قابل تأمل است .

*کسانی که بسیجی وار کار می کننددرتیررس دیدگاههایی هستند  که با چنین فرهنگی میانه مطلوبی ندارند لذا باید چنان قابلیتی در بسیج  ایجاد شود تا تحمل سختی های روحی و حتی جسمانی آسانتر گردد .

هر زمانی که مسئولین قوای نظام از بهره مندی تمام توانایی جامعه بویژه به شکل بسیج فاصله گرفته اند شک نکنید سازمان و نهاد خود  و دریک کلمه حکومت را در سراشیبی سقوط قرار دادند.

هر چه فرهنگ بسیج در اقشار گوناگون فراگیرتر باشد یعنی حکومت پشتوانه مردمی دارد . 



  
مـــــدیـــــر
 
خدابخش قبادی[903]
 

گاهی برای خودم یه چیزایی می نویسم . و بعضی مطالب را تو وبلاگم بارگذاری می کنم. وبلاگ نویس نیستم فقط دوست داشتم برای خودم وبلاگ داشته باشم.


لـوگـوی وبلاگ
 

عنـاوین یادداشتها
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دوستان
 
اندیشه نگار نوشتار تغییر مطلوب خانواده ی خانه EMOZIONANTE سیب سرخ به سوی فردا فرزانگان امیدوار شین مثل شعور عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال کانون توحیدشهر زازران لحظه های آبی ازهردری سخنی-از هرکجا تصویری -در پارسی بلاگ آلبوم محمد حسن اسایش-درپارسی بلاگ به یاد دوست هزاران سؤال همرا ه با چهارده معصوم(علیهم السلام) ویارانشان جزیره علم عطرظهور شب های عاشقانه و بارانی... آخرالزمان و منتظران ظهور جمله های طلایی و مطالب گوناگون عاشقانه ترین وب سایت عاشقانه=چشمان سبز لیلای مجنون قاصدک عشق سرخ من *** انـتـظـار *** برادرم ... جایت همیشه سبز ... روح مناجات *** نـذر آقـا *** رایان چوب علی اصغربامری شعر نظرمن افـــــســ❤ــونگـــ❤ــر جاده های مه آلود قیدار شهر جد پیامبراسلام ایران من ای وطن منتظرظهور فانوس عشق بود دلی رفت وفراموش شد خط سرخ شهادت مصطفی قلیزاده علیار سایه بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن چم مهر خورشید پنهان مهندس محی الدین اله دادی گل باغ آشنایی دل نوشته های یک دختر شهید سکوت ابدی شاعرانه مکتب قرآن و عترت تکنولوژی با طعم دوستی کلبه درویشی بلوچستان محنا قران رایحه ی انتظار سیب خیال داروخانه دکتر سلیمی سـ ـ ـلام کارشناس ارشد اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی کربلایی دیگر دنیای آسان ««««« شب های تهران »»»»» اسپایکا چرخ خیاطی چلچلی من سه ثانیه سکوت اشک شور ►▌ استان قدس ▌ ◄ حنا، دختری با مقنعه مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی و سلامت سیمرغ مجله دانستنیهای تاریخ پزشکی حرف هایی از زبان منطق و احساس جادوی زندگی نشریه حضور گنجدونی هوای حوصله ام ابریست برادرم نگاهت، خواهرم حجابت ختم روزانه قرآن ویژه ماه مبارک رمضان جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی رقصی میان میدان مین عقیل صالح نگاهی نو به مشاوره طب سنتی@ ❤ღ (دلنوشته های من )ღ❤ کانون فرهنگی شهید خداوردیلو شهریار برلیان ساده دل تنها ****شهرستان بجنورد**** مشاور ماییم و نوای بی نوایی کلکسیون تمبرخانواده شهید محمدسخنی وجمیله رمضان اسیرعشق ~~~~~~ آشیانه علم ~~~~~~ عشق الهی ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani به خوبی فکر کن اتشنشانی بنادر کشور کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم نهانخانه جان تنهایی هایم را با خدا تقسیم خواهم کرد چون او خود تنهاست وبلاگ بایدهلو باشد جبهه مقاومت وبیداری اسلامی پایگاه زمین شناسی 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عالی نیوز ...برای تفکر تنهایی افتاب دوربین مدار بسته نســــل چـــــهارم سفیر دوستی جلوه های عاشورایی نیمکت آخر به نام آنکه وجودم زوجودش شده موجود تنهایی......!!!!!! دین و جامعه کربلا یادداشتها و برداشتها ستاره مروارید رسول ثریای کویر ایران کودکانه دل پرخاطره خنده بازار جکستان طلوعِ واژه سارا احمدی فروشگاه جهیزیه و لوازم آشپزخانه فدک1 رضویّون - دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد عشقولانه .... جنون قلم هــومـــ ســـپـــیـــد مــــ هــر بـا ن تک درخت جاویدان چی بگم؟؟ تراوشات یک ذهن زیبا نودشه؛دانش آموزان دبیرستان شهیدحاجی دوره اول؛نمونه سوالات درسی سکوت سبز رویای شبانه نقدونظر پیامنمای جامع عاشقانه ها بوی سیب یاربسیجی بود نبود پرسش وپاسخ سرزمین اقتدار فرق بین عشق و دوست داشتن ریحانه آقاسیدبااجازه... غمکده ماتاآخرایستاده ایم مهتاب ملکوت هدهد باران انتظار .-~·*’?¨¯`·¸ دوازده امام طزرجان¸·`¯¨?’*·~-. حق وباطل تیغی دولبه بانوی پایتخت کاسل آلو ♥ کلبه دلتنگی من ♥ المهدی قزوین آبیک 1450 شیخا محقق دانشگاه مهاجر ارمغان تنهایی فقط عشقو لانه ها وارید شوند سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها ســنــگــر مــن دوستدار علمدار کویر محبت غریبه ❤ღنیلوفرهای آبیღ❤ دلتنگ احساس تو ابـــــــــــرار گیاهان دارویی کوثر ولایت تکنیکهای دوست یابی، دوست خوب، دوست یابی کوهستان دیار عالمان انسان جاری - یادداشت های یک طلبه داستان های جذاب و خواندنی گدایی ِ در ِ جانان به سلطنت مفروش شــــــهدای روستای مـــکـــی کوهسرخ بغض تلخ بلور نازک احساس تنها نون و ریحون دل نوشته طایفه زرگر چون میگذرد غمی نیست غزل عشق یاد نیما *×*عاشقانه ای برای تو*×* گوناگون فرمانده آسمانی من خون شهدا مشاوره - روانشناسی ایران * ^ــ^ * تسنیم * ^ــ^ * زیر باران (ابیات و اشعار برگزیده) حرف های تنهایی درس های زندگی قائد شهیدان مظلومند عاشقتم من.تو.خدا شبستان سربازی در مسیر دل شکســــته سه قدم مانده به.... ►▌ علوم و معارف اسلامی ▌ ◄ برادران شهید هاشمی دختری ازجنس باران پریا جووون یام‍ــــــــــــــــه‍ـــــــد ـــی نقطه ضعف دفتر تقدیر گروه اینترنتی رهروان ولایت سعادت نامه قدرت کلمات من الغریب الی الحبیب .:گـــــمـــــــنـامی بــــجـــــوی:. دلنوشته های یک فروند چریک بانو... خلوتگه راز خاکیهای آسمانی مدرسه علمیه معصومیه چناران خدمات کامپیوتری ولیعصر (عج) روستای باغ آسیا زندگی شیرین ماه نگار- گالری هنر های من و دوستم پا توی کفش شهدا سعید جندالمهدی ختم قرآن ، ختم صلوات --- توشه آخرت ✤ مـعـبـد شـائــولــیــن ✤ قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری اسیرعشق * عاشقانه ای برای تو * دخی خــــــــاص... مصطفی آشیانه سخن سازمان بسیج اساتید استان تهران اجازه نمی دهیم دلنوشته های یه دختراسفندی زشت است بی تو زندگی ،زیبای عالم وبلاگ خاتون کرد بشنو این نی چون حکایت می کند ارواحنا فداک یا زینب بهشت بهشتیان مشکات نور الله انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل سکوت باران.... باران مهدی یاران یه دست صدا نداره ツ شلمچه آبیک ღقلبــــــی بــه بلـــندای مــــــــــــــاهღ اواز قطره یــــک جـــــرعـــه بـــــــاران گل یا پوچ؟2 شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک تنـــــــــــــــــــهایی سحر یه دختره تنها دله عاشق . . . تسنیم نسیم پسران علوی - دختران فاطمی چهارفصل سیبک تلخی روزگار.... نفس بزرگترین سایت خنده بازار دلتنگی های مـــــــــــــــن وبلاگ شخصی محمد بی نام گل خشک راه فضیلت نامه ای در راه عشق ... و همچنین گزیده ای از اشعار پسانیمایی پذیرش تحصیلی و منابع آزمون کارشناسی ارشد کلیه رشته ها منابع آزمون کارشناسی ارشد کلیه رشته ها دستگاه پاپ کورن ساز دل پر خاطره پایه عکاسی مونوپاد + ریموت شاتر بلوتوث مانتو عبایی طرح رنوس, مانتو عبایی نقره ای, مانتو عبایی مسی مکاشفه مسیح چـشـمـکـــ همه هستیم دهکده کوچک ما تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم گروه اینترنتی جرقه داتکو کلام عشق امید انتظار من محبت شاخابه عشق هفته نامه جوانان خسروشهر هر چی تو فکرته نگین سر سبز
آوای عـاشـقانـه


برای ورود به صفحه اصلی کلیک کنید دیـارعـاشـقان